One down - one to go!

Veckans förste tenta är preciiis avklarad. Har sinnessjukt ont i min hand efter att ha skrivit typ... 12 sidor. Jag tror att det gick rätt bra. Det var rätt mycket att hålla reda på. Massa tyska litteratur från 1700-talet till början av 1900-talet. Plus en massa info om egen utvald författare (eller egen och egen, vi fick välja från dem vi jobbet med).

Ikväll väntas middag hos klasskompis och ett gals vin eller två. Ska bli mycket trevligt. Det känns ytterst välbehövligt med lite avslappning efter nästan 3 timmar i tentasalen. Sen är det dags att ladda inför veckans andra, och terminens sista tenta, som är på lördag. Känner mig sååå lockad att ta tåget klockan 7 på lördag för att åka till lund och översätta från svenska till tyska. Not.

Men efter DET är det i alla fall dags för jullov. Kanske måste fixa lite till med min uppsats, men det är ju inte så farligt.

Hoppas på julpynt, glöggdrickande och allmänt mysig dag med Martin på söndag. Vi har ju inte ens smakat årets glögg än. Tomtarna ska också fram, och förhoppningsvis ska det bakas lite lussekattar och fixas pepparkakshus. Mmmm... Ser fram emot nästa vecka. Ska bara julfixa och julmysa. Och träna. Har inte hunnit det pga av allt plugg. Håller på att bli ganska rastlös. Och lat. Dålig cirkel det där. Men men, det är ju bara att rycka upp sig.

Fika på stan med kanske - chailatte någon?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0