Tyska Pokalen

Eftersom jag inte haft tillgång till Internet i helgen kommer här en liten redogörelse av helgens äventyr i Tyskland:


TORSDAG:

Dagen började tidigt, tidigt. Redan kl 5 var jag tvungen att släpa mig upp för att ta tåget till Lund och vidare till Helsingborg där jag mötte upp de andra. I minibus färdades vi sedan många timmar till den lilla staden Warendorf. Var redan kväll när vi kom fram. Fick i oss lite mat innan invigningscermonin som var mycket mysig, men samtidigt lite läskig. Fackeltåg genom staden och en samling på stadens torg. Mycket eld blev det.

       


FREDAG:

Fredagen var alltså första tävlingsdag. Hela 17 länder och 33 lag var där, däribland vi, tyska landslaget, två lag från australien och de alltid lika snabba italienarna. Såg en del bekanta ansikten från MVM i Kanada i somras. Tyvärr började täblingen inte så bra för vår del. När jag och F. var redo att simma 200 hindersim, vi stod redan framme vid startpallarna med simglasögonen på och överdragskläderna av, kom en funktionär fram och berättade att vi inte fick simma i baddräkter som gick ner till knäna. Man tycker ju att de kan informera alla lag om sånt innan tävlingen börjar. Så i lunchpausen var det bara att springa och köpa en ny baddräkt. Mitt lopp med tropeden gick inte heller så bra, men bogseringen i 4*25 bogsering kändes i alla fall bra.




LÖRDAG:

På förmiddagen simmade jag bara lagkapp, är ganska nöjd med min sträcka, men det är klart att det går att göra det snabbare också. Får ta och simma lite mer helt enkelt. På eftermiddagen simmade jag 100 bogsering med fenor. Var en halv sekund över mitt personliga rekord, vilket jag är nöjd med. Fick även skriva autograf till en liten tysk kille som fick min badmössa med. Kul! :)



På kvällen var det dags för lite avslutning. Det delades ut prsier till de bästa lagen som inte helt oväntat var Tyskland, Australien och Austrlien. Efter det blev det dans, dans, dans. Inte klokt vad alla hade energi kvar trots tävlingen. :) Och precis som förra året i Berlin åkte grabbarnas tröjor av nån gång under kvällen. Helt ärligt tjejer, livräddning är en underskattad sport.

       


SÖNDAG:

Det var tur att vi gick hem ganska tidigt från lördagens kalas och att man tog det ganska lugnt med det alkoholhaltiga för det blev en tidigt morgon på söndagen. Redan strax efter kl 7 rullade minibussen norrut igen.

Även om det inte blev några personliga rekord är jag mycket nöjd med helgen. 100 carry (bogsering med fenor) gick rätt snabbt och framför allt så behöver man erfarenhet från fler tävlingar för att utvecklas. Känns också bra att ha spanat in bassängen i Warendorf eftersom MVM 2010 går där. Laddningen börjar.... Nuuu... Blir simning i eftermiddag. :)

TACK TILL: Steffi för bilder och till alla lagkamrater för kul helg. :)


Kommentarer
Postat av: jessica [ myckelite om litemycke ]

grattis till bra insatts:D

2009-11-24 @ 12:58:04
URL: http://myckelite.blogg.se/
Postat av: Micke H

Hej Maria!

Tack för en bra story. Lite blandade resultat och känslor förstår jag. Lite tokigt med den första starten. Nåväl Du har samlat på Dig en hel del erfarenhet tills det är dax för "leverans" i augusti. Kan dock inte lova att grabbarnas tröjor åker av i augusti ;-) Det får Du "lobba" själv för:-)

2009-11-24 @ 15:43:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0