En föreläsningsfri dag...

Vad gör man då?

Som student vid ett universitet har man inte alltid föreläsningar, seminarier eller annan schemalagd tid varje dag. Jag har det inte. Idag var en sådan dag. Så, vad händer en sådan dag?

För mig började dagen med en mindre bra frukost. Tips till alla som vill ha en bra start på dagen: Handla innan maten är slut.

Begav mig sedan till vårt ämnesbilbiotek för lite ambitiöst studerande av tysk grammatik och litteratur. Första, 5 sidorna gick bra. Sen blev det tråkigt och magen började kurra. Men jag fortsatte ändå, seriös som jag är. Tills jag kände att jag över huvudtaget inte hade någon energi till att koncentrera mig. (Vilket faktiskt inte tog särskillt lång tid.) Kopierade en text som jag hade kvar att läsa och begav mig hemåt för ett mellanmål. Tror dessutom att jag ska köpa en av bcökerna, för att sitta där och plugga är kanske inte det roligaste.

Efter ett päron och en liten yoggi bar det av till mataffären och nu ska jag nog kunna överleva några dagar till. Kan ju inte handla för mycket eftersom vi har 3 som delar på det lilla kylskåpet. Något att tänka på när man flytttar till studentboende!!!

Efter middag var det så dags för simträning. Gött att hoppa i poolen efter en helg på torra land. Tränade mycket med gummifenorna, behövs ju inför SM.

Kvällen har spenderats med att laga köttbullar. Enligt receptet skulle det ta 35 minuter. jag gjorde dubbel sats så tänkte att en timme tar det nog. Det tog två. Men nu är köttbullarna färdiga och recept + lite fakta utskrivet på en lapp. Ska kopiera imorgon och ge till intresserade. Javisstja, kanske ska säga att vi ska ha internationell middag vi utbytesstudenter. Jag ska inte springa runt på stan med svenska köttbullar och dela ut flyers som en annan toka. (Kanske hade varit spännande dock.) Blev kanske inte de snyggaste köttbullarna, men goda. Mina köttbullar är som människor: olika storlek, form och färg - men likadana inuti.

Har alltså inte alls hunnit läsa så mycket som jag ville, men det gör inget. Fick reda på att läraren fortfarande är sjuk, så kan läsa det imorgon när det var tänkt att ha föreläsning.

Tiden går himla fort en dag som denna! :) Och nästan sommar ute. Härligt.

Imorgon:
plugga, eventuellt shoppa bok, seminarium (vill säga seminarie men det är ju faktiskt bara ett), besök på banken (kanske) och internationell middag. Kanske blir lite träning med. :)



Kommentarer
Postat av: Marie - Utmaningen!

Tack för dina tips på vägen!:)

Det jag fasar för mest är vättern, min röv kommer gå av efter timmar på cykelsadeln!=P

har börjat cykla redan nu, så hoppas jag vänjer mej fram till nästa år:)

2010-04-27 @ 09:16:28
URL: http://rockspots.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0