Lite duktig i alla fall...

Måndag. Behöver man säga så mycket mer egentligen? Inte för att det gör så jättestor skillnad när man är student. Inte tillbaka till ett sju-till-fyra-jobb i alla fall. Men av någon anledning var jag helt slutkörd i morse. Kan bero på att grannen gillar att börja spela gitarr när klockan börjar närma sig midnatt. Eller att jag delar lägenhet med en morgonpigg filur som slamrar i köket halv sex. Eller att det inte går att sova särskillt länge eftersom solen lyser in och hela rummet blir total-ljust. Sover med öronproppar och ögonlappar. Då blir det tyst o mörk. Mmmm... Brukar dock lyckas tappa bort dem under natten.


Tröttheten kan också bero på grådagens träning samt eventuellt lurande förkylning. Men jag vägrar bli sjuk. Säger som Barney Stinson i How I Met Your Mother: När jag börjar bli sjuk, så slutar jag bara med det, och är Awesome istället. :)


Började i alla fall dagen med grym frukost!


Naturell yohurt med müsli o fräska jordgubbar.
Smörgås med färskost, skinka, ost, sallad, tomat o gurka.
Kaffe. Snabbkaffe. Vi har ingen kaffebryggare.


Har idag lyckats fullborda följande små projekt: tränat ben & fötter, pluggat översättning, letat upp en ny simklubb och mailat dem, delvis gjort grammatik-läxan (den var dock inte av det lättaste slaget så den blev inte färdiggjord, saknar desutom böcker för kursen), varit på biblioteket och letat böcker till min grammatik-kurs. Hittade inte det jag letade efter, men väl en dröse andra böcker. Får ta mig en tur till stan på onsdag och shoppa lite böcker. Eller en i alla fall. DUDEN 5: Grammatik.



Dagens fynd på biblioteket.
Tyvärr ingen skönlitteratur.
Får ta mig dit en gång till den här veckan.


Javisst ja. Har tvättat med. Blandade allt och alla färger, utom vitt. Gillar inte att blanda svart o färg, men det gick bra. Eventuellt lite svart ludd eller så på en rosa t-shirt, men den är ändå rätt gammal så det ska jag nog överleva. Fick låna lägenhetskompisens tvättställ. Skönt att slippa knyta upp en lina tvärs igenom rummet som förra veckan.


Hade tänkt göra klart min gammatikläxa när jag kom hem från biblioteket, men ser att klockan är lite mycket. Så jag säger som Alfred i Emil i Lönneberga:
DE TROR JA VI TAR O SKITER I!?

:)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0