Onsdag & Torsdag

Onsdagen var verkligen en dag när jag flängde fram och tillbaka: Först in till stan för att prata med min ena professor. Sen hem för en löptur och lunch. Sen till baka till stan för ett seminare. Hem igen för middag och förberedelser inför kvällen. In till stan på officiell välkomstkväll med info osv. Hem igen för att sova. Det är ca 3 km till stan. Så det blev 18 km på cykel. Plus träning. Helt okej.

Seminariet jag besökte ska jag dock inte gå på mer. Egentligen behöver jag det inte. Jag tänkte att det kunda vara kul bara. Några extra poäng också. Men det var sjukt segt och jag fattade hälften av vad de snackade om. Poesidiskutioner. De är svåra att fatta på svenska och nu var det på tyska. Nej, onsdagarna kommer bli seminarie/föreläsningsfria. Kan läsa litteraturen och skriva på min uppsats då istället.

På kvällen var det som sagt officiell välkomstkväll. Vi fick information av studentföreningar etc och sen bjöds det på mackor och juice/vatten. Träffade en del trevligt folk och det är ju alltid kul.


Onsdagskvällens kläder.

Torsdagen spenderades med ett besök i simhallen på morgonen. De andra simmade inte så fort och vi hade bara en bana så det blev ju rätt lugn träning. Vilket inte gjorde så mycket igår eftersom jag haft uppehåll från simmandet ett tag, men jag hoppas det inte alltid kommer att vara så.

Var även på språkkurs med sjukt rolig lärare. Nivån är lite lättare än vad jag hade tänkt mig från början, men det var så roligt så det struntar jag i. Gillade hennes undervisningsmetoder också. Vi lyssnade bl.a. på en tysk låt och hade texten på ett papper där vi skulle fylle i ord som fattades. En låt om män som var helt okej. :) Har ni lust att lyssna kan ni klicka här: http://www.youtube.com/watch?v=6mwLWkGUllY så dår ni höra en liveversion.

På kvällen stod krogrunda på schemat. Vi träffades klockan åtta och delade in oss i smågrupper med hjälp av lottnings-systemet. Hamnade med en kille och en tjej från Tyskland, en kille från Frankrike och en kille från Italien. Har tydligen en gemensam föreläsning gemensamt med den italienska killen och det visade sig att den tyska tjejen har träffat min vän Paddan. Hon var och jobbade på Nya Zeeland och det var han med. Världen är bra liten! :) Vi hann dock inte med att besöka så många ställen, bara två, för vi hade så mycket att prata om att tiden bara flög iväg. Kul när det är så ju. Sen drog vi vidare till MensaClub, vilket är typ som Kåren, och dansade till kl halv tre på natten.


Torsdagskvällens outfit.

Idag blir det lunch på Mensa med tre tyska tjejer och träffade igår, förhoppningsvis ska jag hinna gå igenom lite anteckningar från veckans föreläsningar och i eftermiddag blir det livräddning. Imorgon ska jag på utflykt till Stralsund. Här händer mycket förutom pluggandet. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0