Välkomstfest och sånt

Igår var det välkommst fest för nya ERASMUS-studenter, dvs utbytesstudenter. Glad i hågen trampade jag iväg på min "nya" cykel i nya kläder. Det var dock lite svårt att cykla i kjolen så jag fick sitta väldigt långt fram på sadeln och bara ha tårna på pedalerna. Det känns i sittbenen idag ska ni veta.

När jag väl kom fram till adressen för festen visste jag inte alls vart jag skulle gå. Man hitter ju inte överallt än. Men, smart som jag är lyckades jag lista ut det och kom således fram till slut. Lokalen var inte särskillt märkvärdig, en hall, ett större rum, toaletter och litet kök. Men det bjöds på grillat och dricka till billig peng (man är rätt nöjd när man får en stor öl, två glas vin samt grillat kött med pastasallad och grönsaker för 50 spänn) och trevligt sällskap. Pratade mest med två tjejer från Tjeckien och en från Ungern. Vi ska träffas idag också. Kul att lära känna lite folk här.


Idag har jag pluggat, vilket det blir mer av imorgon, tränat lite och varit på biblioteket. Funderar på att sälja cykeln som jag köpt och köpa en annan som jag hittt men..... ja, vi får se hur det blir med det.

Ny kjol och ny tröja för mindre ca 230 kr. Jag gillar HM. :)


Kommentarer
Postat av: Lina

saknar dig! kommer å hälsar på när tillfälle ges! kram

2010-04-10 @ 17:58:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0