Slutet på VM samt starten på nåt nytt...

Slutade ju med att säga att en ganska lugn simning räckte till final på 200 superlifesaver. Egentligen hade vi inte behövt simma försöken alls, eftersom en tjej från USA inte dök upp hade loppet kunnat gå i direktfinal. Fast jag tyckte att det var rätt skönt att få ett lopp på förmiddagen. I alla fall var jag ju supertaggad till försöken och gjorde ett helt okej lopp på nytt personligt rekord 2,48. Är nöjd med tiden, skönt att vara under 2,50 (äntligen!!) men är inte helt nöjd med loppet eftersom jag fummlade på kopplingen. Finns fortfarande en del kvar att träna, vilket jag ska göra som bara den fram till det nordiska mästerskapen som går i danmark i november.

Blev tillslut 2 personliga rekord på mina individuella grenar, 7e plats på board race-debuten och silver resp. brons i två lagkapper. Sammanlagt kom svenska laget hem med 14 medaljer och en drös personliga, svenska och nordiska rekord. Desutom blev vi andra bästa livräddarnation efter Tyskalnd (som faktiskt är sjukt bra på det där med livräddning) och gjorde en riktigt bra insats på sista grenen - avslutningsfesten.

Att ha ett beach party inomhus (sportskolan har fördelen att ha beachvollybollplaner inomhus) var nog ett av de bästa påhitten under veckan. Var riktigt kul att dansa omkring barfota. Pratade med massa roligt folk, börjar känna vissa från de andra länderna riktigt bra nu, vilket också är riktigt kul. Självklart var vissa av oss från Sverige bland de sista att lämna festen. Lyckades sova en timme och en kvart innan det var dags att gå upp och åka hem. Var lagom trött, men nöjd att jag tog det rätt lugnt med ölen (som var gratis på festen) och mest sörplade vatten. Annars hade nog bussfärden till flygplatsen blivit riktigt seg. Vaknade för övrigt innan väckerklockan ringde av att jag skakade av köld. Inte så smart att stå barfota i flip-flop utomhus i blött väder klockan halv fem på morgonen kanske.

Förutom träningen mot NM är det också dags att trimma till kroppen lite. Har några kilon som kommit tillbaka efter min fina form för två år sedan som ska väck nu. Minus 5 kg verkar vara ett rimligt mål tror jag. Blir till att ta i med hårdhandskarna. Starten går imorgon och alla som vill hänga med är välkomna. Vi är redan ett gäng som tänker komma i toppform så varför inte hänga på?! ;)

Började även skolan idag med orientering och friluftsliv på schemat. Satt med grupp-uppgift hela eftermiddagen (skapade bedömningsmallar för betygsättning) och har ganska mycket mer framför oss. Börjar med en rivstart. Imorgon blir det psykologi.

Fullspäckad höst med plugg och träning alltså - precis som det ska vara.


Jag i finalen på 200 superlifesaver, slutade på 5e plats.


Hela underbara svenska truppen. Tack för en härlig vecka!


Cattis & Me. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0