snart sommarlov

Var på sista litteraturföreläsningen idag. Nu är sommarlovet så nära att det nästan är olidligt. Har dock överlevt mina muntliga tentor, om än ej med överväldigande bra resultat så i alla fall godkänt, och det är faktiskt det som är viktigast. Hjärnan känns mest som smällt mjukglass för tillfället och det är så varmt på mitt lilla rum på morgonen att man nästan dör. Inget ont om värmen, jag gillar när det är varmt, är bara svårt att plugga litteratur då.

Ville egentligen hoppa föreläsningen idag och sätta mig på bussen till en finare strand en bit härifrån. Men eftersom himlen i morse täcktes av moln och det till och med kom ett par regndroppar. Men varmt ändå. Härligt med sommar!

Häromkvällen var det så varmt att jag helst hade velat sova på balkongen. Men insåg rätt snart att det skulle öka min förkylsningsgrad inte bara lite utan rätt mycket. Känner mig inte driekt sjuk, men halsen har bråkat lite ett tag, varit så där irriterande, och idag har jag varit rätt slemmig och snorig så blev till att hoppa löpningen. Får nog vila fram till helgen om det inte känns mycket bättre imorgon. Ingen mening att dra ut på en löptur och sen blir värre lagom till tävling och läger.

Fick förresten mail idag med en länk till deltagande nationen på MVM. Snart bara en månad kvar, ska bli superkul och längtar riktigt mycket faktiskt. Känns gött att vara så laddad! :) Men först blir det tävling i Warnemünde och läger i Halmstad/Tylösand. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0