Vansbrosimningen.

Jaha, idag går alltså Vansbrosimningen av stapeln, 3 km i fritt vatten, 2 km i Vanån och 1 km i Västerdalälven. Sista kilometern motströms, alltid lika härligt när man börjar bli trött. Efter fyra års deltagande känns det rätt lustigt att inte vara där i år. Känner mig nästan liten vemodig över det, men det kommer ju alldeles säkert fler lopp. Om inte annat nästa gång det är dags för En Svensk Klassiker (2013 som det ser ut nu).

För alla som är intresserade finns mer information här.

Får heja i tysthet på de jag känner som är med, ska spana in resultaten i kväll. På hemsidan står det i alla fall att de har hela 19 grader i vattnet, så blir en behaglig tur på det viset i alla fall. Kanske lite varmt innan, men bättre för varmt än för kallt. Det året det typ var ösregn hela tiden och 15 grader i vattnet var mindre roligt haha.

Mina resultat:
2006 - 44.45 - 10.25 efter vinnande tjej - 33a av tjejerna - 121a av alla
2007 - 41.57 - 8.58 efter vinnande tjej - 27a av tjejerna - 93a av alla
2008 - 39.04 - 5.36 efter vinnande tjej - 15e av tjejerna - 57a av alla
2009 - 37.32 - 6.14 efter vinnande tjej - 27a av tjejerna - 100e av alla

2008 var lätt det bästa året för mig. Då hade jag hunnit öve in mig lite under 2006 och 2007 ju och hade äntligen fått tag på en bra våtdräkt. Om jag minns rätt var förhållandena lite sämre det året och det kanske gynnar mig. 2009 var det högt vattenflöde, alltså fick alla mer fart, ja jag också. Man märkte också en tydlig ökning av antalet simmare (inte motionärer) där. Vilket är rätt kul. Kul att simning i fritt vatten får sig ett uppsving. Synd att man själv halkar ner lite på listan då haha, men gör ju egentligen inte sååå mycket. Är ju inte min prioritet direkt.

Det finns fler lopp än 3 km, det finns 1 km och 1,5 km och vill man simma SM finns det även 5 km. Loppen går under olika dagar så man kan ju faktiskt simma flera. Jag är lite sugen på att åka upp något år och simma 5 km på fredagen, 1 km (tjejvarianten, finns även 1 km för alla) på lördagen och 3 km på söndagen. Undrar om man blir trött då, haha. :)


2006. Bästa försvarsmaktdam. Har lyckats med det samtliga 4 gånger. Försöker utmana grabbarna så gott jag kan men det finns några vassa kort med i truppen.

För er som inte har provat på Vansbro än kan jag inte annat än rekomendera. Är en kul grej, ingår i En Svensk Klassiker om man vill ha ännu mer utmaningar och desutom är Dalarna riktigt fint på sommaren.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0