Pluggtips.

Startade dagen med ett pass på gymmet. Blev rygg, bröst, axlar och triceps. Har sedan fixat lite smått som behövde bli fixat och varit ute på en promenix med vovven. Nu ska jag ägna resten av dagen åt att jobba med mitt examensarbete. 30hp-uppsats, hu. Men är faktiskt, hör och häpna, rätt laddad inför att skriva den. För alla andra som inte är lika laddade har jag skapat en liten lista med pluggtips. :)

* Musik. Jag föredrar instrumental musik eftersom jag lätt börjar lyssna på texten istället för att läsa/skriva annars. Favoriten är Vivaldi på Spotify.

* Energi. Klassikern är ju kaffe med en skvätt lättmjölk. Behöver jag plugga på helgen föredrar jag ett glas rött. ;) För övrigt gäller det att inte glömma bort att äta och att unna sig lite frisk luft och motion också. Där har jag turen som har hund.

* Post-it-lappar. Jag vet att jag har sagt att jag ska minska mitt användande av dessa fantsatiska lappar men när det gäller skolan gör jag ett undantag. Ibland har man alldeles för mycket som ska göras för att hålla allt i huvudet, då är det lika bra att skriva ner det. Samma sak gäller om man stöter på nåt av intresse när man läser. En av favoriterna är små post-it-flikar på ca 1x3cm i olika färger som man kan markera viktiga stycken i böckerna med.

* Överstyrkningspennor i olika färger. I min kalender betyder gult skola, blått träning, rosa extra viktiga skol-saker, t.ex. inlämningsdatum och grön annat viktigt. :)

* Planering. Skriv ner vad som ska göras och när det ska göras. Återigen ett tillfälle för post-it och överstrykningspennor. ;) Följ planerinngen, revidera vid behov. Och kom ihåg att ha lite ledigt med.

Har ni fler pluggtips??

Dags att återgå till uppsatsen nu...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0