Allt tar längre tid än man tror!


Idag har jag fått någon slags uppenbarelse tror jag.
ALLT (!) tar längre tid än man tror!
Punkt.


Examensarbetet
skulle ju i princip vara klart nu. Det är det INTE.
Kämpar för tillfället med att få tag på fler elever att intervjua. Har för litet underlag att analysera just nu. Och jag vill INTE lämna ifrån mig något halvdant. Fine, jag måste inte få VG på det, men jag ska absolut kunna känna mig någorlunda nöjd innan jag lämnar in den. Så tyvärr får jag dras med den lite till. Som tur är ska jag ju ändå plugga 15hp språkdidaktik till våren så kan lägga tid på uppsatsen då med om det skulle behövas. Man jag hoppas den är klar i februari!.

Sen skulle jag ju väga 65kg nu (trivs bra med mig själv kring den vikten). Det gör jag INTE.
Förra veckan gick iofs rätt bra, men som sagt, allt tar längre tid än man tror . Speciellt när man bara kan jobba med viktnedg¨ngen periodvis för att det inte ska gå ut över tävlingsresultaten. Men nu har jag en hyfsat bra strategi tror jag. Mer om det senare. ;)

Sen håller jag på att rätta elevers prov och inlämningsuppgifter. Har fyra uppgifter på hög nu. Tänkte jobba undan en del av det nu i eftermiddag så att jag känner mig säkrare inför nästa veckas betygssättning. Men vet nog ungefär hur de ligger till redan. Jobbet tar alltså också längre tid än vad man tror. På flera plan. Hade t.ex. tänkt gå igenom mer inom grammatiken än vad vi hunnit med, men det är ju inte meningen att stressa fram, eleverna ska ju helst lära sig något på vägen också.

För övrigt så är jag nog ibland tidsoptimist och tror att jag ska hinna med mer än vad jag gör på en dag. Vad det sen beror på kan ju diskuteras. Nu sitter jag ju och "slösar" bort tid framför datorn istället för att rätta prov. ;)
Lagom mycket inplanerat och effektivitet känns som två bra riktmärken att gå efter.

EFTERSOM allt tar längre tid än vad man tror har jag kommit på en sjukt smart grej:
Börja inte i tid - börja för tidigt!
På så vis har man ju tid till godo i slutet, som kommer att behövas eftersomm allt tar längre tid än man tror. Smart va!? Det ska jag ha i bakhuvudet när jag gör nästa års träningsplanering nån gång i mitten/slutet av december typ. :)


Flumbild från i somras. :)


Kommentarer
Postat av: Jessica

hehe ja, var ju inte riktigt start på dagen då klockan var kl.13.30 hehe men du kanske sov tills dess ;)

2011-12-06 @ 16:36:56
URL: http://myckelite.blogg.se/
Postat av: issa - tjejrappare och låtskrivare

sv. oj vad duktig du är :))) mycket att baka, men skönt efteråt sen , och gott såklart :D



2011-12-06 @ 16:56:10
URL: http://issabellek.blogg.se/
Postat av: issa - tjejrappare och låtskrivare

sv. vad pluggar du? :) kram

2011-12-07 @ 11:34:39
URL: http://issabellek.blogg.se/
Postat av: Sandra

sv

dom är supersköna!

Jag har också alltid ragggisar :D

2011-12-07 @ 21:06:28
URL: http://frusandrasjoberg.blogg.se/
Postat av: issa - tjejrappare och låtskrivare

sv. oj haha var helt inne i texten så läste inte ens namnet (dumt) aja :D hur går det? är det svårt?:) kram

2011-12-08 @ 09:51:30
URL: http://issabellek.blogg.se/
Postat av: caroline

Hon är ett litet charmtroll :D

2011-12-08 @ 18:44:36
URL: http://lovelyc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0