Träningsläger dag 1

Efter gårdagens långa tågresa blev det lite sent i säng, så jag var ganska trött i morse. Det var i alla fall skönt att kunna äta frukost i lugn och ro. Gott. :)

Morgonpasset blev en blandad genomkörare av kroppen, runt 1,5-2 timmar i bassängen. Kändes som ett lagom pass att börja med, men ärligt talat så var det jobbigare än jag trodde. Det var nog bra att jag vilade från träning i onsdags, annars hade jag väl varit helt död nu. Känner sig lite seg kroppen. Huvudvärk (!), lite lustig känsla i luftrören vid ansträngning och bitvis lätt illamående. Men tror att en god natts sömn kommer göra susen.

Efter lunch körde vi ett 1h långt core-pass med stationsupplägg. Bra! Därefter hoppade vi i bassängen igen för 1h simning. 2500 meter blev det då. Bra pass och fick lite korrigerings-feed back av coach Micke ang mitt vänstra armtag. Känns bra när man kan korrigera detaljer till det bättre. :)

Efter middag blev det föreläsning med Göran Kenttä. "Träna smart." Handlade om återhämtning, överträningssyndrom osv. Känns som att jag förmedlar lite dubbelmoral nu, med tanke på citatet i föregående inlägg, men det handlar ju om balans. Det är okej att träna stenhårt om man har rätt återhämtning till det.

Nu ska jag ta mig ca... 9,5 (najs!) timmars återhämtning i sängen. Sooova!! Ska bli riktigt skönt (trots power-napen tidigare idag). 7.15 ringer klockan.

Sov gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0