Dagens simpass och lite annat.

Sjukt nöjd faktiskt.

Gick upp 5.30 för att köra till simhallen strax efter sex. Framme precis innan 6.30 då de öppnar. Jag en en liten grupp andra glada motionärer/träningsfantaster hängde på låset. :) In och byta om, säga hej till Micke som också skulle simma och tjugo i sju var jag i vattnet. Fantastiskt. Jo, det var sjukt segt att gå upp halv sex men hade ju bestämmt att vi skulle träna med Micke så då var det bara att ge sig av. Behöver du något som släpar dig till träningen så boka ett pass med en kompis!

Passet blev följande:

Insim: 200 valfritt, 2x100 medley, 4x50 crawl, 4x50 medley (25 ben + 25 sammansatt, alltså vanlig simning).
Sprintträning: 16x25 medley block (4 av varje efter varandra) 25 MAX + 25 lugnt (på simspråk: supersprint).
50 lugnt
Huvudserie: 4 varv av följande. 100 crawl fart 2, 4x25 längddyk (kick under vattnet), 50 rygg-benspark. Allt med gummifenor från Olander.
50 lugnt
Arm: 5x100 crawl med PD (paddlar och dolme). Ganska bra tryck, bra teknik!
Ben: 4x100 med platta. (75 crwal-benspark 1-3 (lugnt, medel, max) + 25 bröst-ben lugnt)
Avslutande MAX: 4x25 crawl st. 25
Avsim: 200 meter

Efter det blev det proteindrink, ombyte och iväg till jobbet. Var på riktigt bra humör när jag kom till jobbet. Ska försöka träna fler torsdagsmorgnar tror jag. :) Har även hunnit med att luncha med mamma, intervjuat en elev och shoppat på röda korset. Har ett litet projekt på g. ;) Nu kommer snart älskling hem. Ska beställa mat. Älksling får pizza. Jag får sallad. Igen. Men det ger resultat! :)

När tränar du helst?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0