Danska Mästerskapen 2012

En liten men tapper svensk trupp bestående av Maria Winell (det är jag det), Malin Österman och Sarah Elbert tävlade i lördags i Köpenhamn. Det var de Danska Mästerskapen, så vi fick tävla utom tävlan. Danskarna fick ett lite större deltagarantal och vi fick en extra tävling. Det är bra att träna på att tävla och vi har ju inte så gott om tävlingar här så det gäller att passa på. Bra check inför SM också som nu är mindre än fyra veckor bort.


Sarah, jag och Malin.


Tycker att jag gjorde en helt okej tävling med följande resultat:
200 superlifesaver - 2.49.29 - 1a*
100 manikin carry with fins - 1.09.76 - 1a
100 manikin tow with fins - 1.10.23 - 2a
50 manikin carry - 43.67 2a - NYTT PERSONLIGT REKORD! :)
Line Throw (Malin kastade och jag var i vattnet) - 15.20 1a
Nordisk lagkapp (där alla tre deltog) - 2.23.77 - 1a

*(Vi tävlade ju som sagt utom tävlan, så det blev en dansk som fick guldet på tävlingen, men de delade ut medaljer till oss ändå, en mycket fin gest tycker jag!)


Min medaljskörd.

En helt okej prestation, men det finns fortfarande en del som behöver förbättras. Ska träna på bra i fyra veckor nu så ska det nog bli snabba tider på SM! :) Idag blev det ett återhämtningspass bestående av 1h lätt simning (3000meter) + 15min stretch. Kändes bra!



Kommentarer
Postat av: Sassäh ᵔᴥᵔ

Hallojs! Kikar in en sväng och önskar dig en fortsatt trevlig kväll :):) Berätta gärna vad du tycker om min dikt och svara på senaste frågan i Q&A ;) KRAM

nojjz.blogg.se

2012-04-24 @ 19:38:26
URL: http://nojjz.blogg.se/
Postat av: ami

stort grattis till ditt personliga bästa! ^^

2012-04-26 @ 00:27:29
URL: http://silverlady.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0