Omplanering och nya mål...

Efter en rätt seg säsong med mycket sjukdom och skador kan jag nu konstatera att jag inte blivit uttagen till VM-truppen. Den svenska VM-truppen består endast av en person. Tråkigt, men så är det. Känns extra segt att jag har kvalat på en sträcka inom tidsramen för kval och att jag har kvalat på ytterligare en, fast för tidigt, samt att jag inte har långt kvar på två andra sträckor. Enormt besviken såklart.

Nu blir det i stället till att ta nya tag, lägga upp en ny träningsplan och fokusera på nya mål. Jag har fortfarande kvar flera av tidsmålen som jag satt upp, de flyttas således bara fram i tiden. Nästa stora mål får därför bli EM nästa år. Hoppas kunna åka iväg på en del tävlingar för att få erfaranhet samt fler möjligheter att kvala, i Sverige har i ju bara SM. Finns tyvärr inte så många tävlingsmöjligheter inom den här idrotten, men några fler tävlingar ska man väl kunna hitta.

Hade tänkt åka på en bra pool-tävling i Tyskland i höst, men den har tyvärr blivit inställd. Så segt! Fick i alla fall en inbjudan till att delta på de Danksa Mästerskapen i livräddning i hav den 1 september. Så kommande veckor kommer vara fokuserade mot det och sen är det dags att lägga om träningen igen. Ser fram emot höstens träning!
 
 
Start på Board Race, DLRG Cup 2012.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0