Ut och resa?

Den som ser mig just nu tror nog att jag ska ut och resa. Det ser så ut med liten resväska, ryggsäck och handväska. Men resa ska jag inte. Inte särskilt långt i alla fall.

Sitter på bussen nu. Dags för första dagen på sommarjobbet. Badvakt i Åhus (igen) blir det. :) Bra sommarjobb. Verkar som att vi får hyfsat väder och skolorna slutar ju idag så förhoppnigsvis får jag några badgäster. Annars får man väl rensa ogräs eller nåt. Brukar alltid finnas att göra i början av sommaren.

Ikväll blir det fotboll, mat och öl på O'Learys. Trevligt.

Ja visst ja, angående väskorna. Man behöver ju en del kläder när man jobbar som Badvakt utomhus i Sverige. Shorts, solbrillor, regnjacka, mössa, långärmad tröja, långbyxor, extra ombyte (ifall man måste hoppa i)... Hehe, fått ljuslila foppa-tofflor att jobba i med.

En veckas jobb på badet, sen bär det av till Tylösand för bevakning. Spännande. Tror det kan bli en bra sommar. Om bara den här förkylningen vill släppa nån gång så jag kan dra igång med träningen ordentligt igen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0