Fenismsträning

Det går minsann att träna på med kass handled. Känner verkligen att jag lever som jag lär. Brukar alltid säga till elever som lämnar idrottskläderna hemma när de har ont att "har man bruten arm kan man träna benen". PROOF!

Landträning:
Hopprep 3 x 1,5 min v. 30.   20 knäböj.   20 utfall (10/ben).   Benpendlingar.        
Raka crunches, ryggres, ryggliggande benlyft, magliggande benlyft, fällkniven, ryggres streamline (armarna hela tiden parallellt med golvet)

Fensim:
Insim: 400 ben utan fenor, med och/eller utan platta.                                                                    
2 x (4x25 cr-ben streamline, 4x25 soldaten (kick med armarna längs sidan), 4x25 kick streamline.) med gummifenor och snorkel. Fokus teknik! Vila 10-15.
4x100 cr-ben med gummifenor och snorkel streamline 1-4 med bibehållen teknik! Vila 20.                                                                          
12 x 25 LD (längddyk) med gummirfenor 1-3 i block (alltså 4 av varje) st. 40 Bra teknik!                                                   
3 x 50 LD med fiberfenor st. 1,30. Fokus teknik.                                                       
3 x 50 cr-ben med fiberfenor och snorkel.                                                                                                                 
Avsim: 100 ben utan fenor, med platta.                                                                

Landträning:
Stretch / rörlighet: Framsida lår, baksida lår, höftböjare, vrister, baksida hela ben,streamline-axlar. 

Blir dock liiiite lugnare vecka än planerat. Känner att jag haft en förkylning på G, men det verkar som att jag lyckats besegra den. Om inte benen är totalmos imorgon ska jag springa backe. Hehe. Och så blir det "plugg" och planering och hemmafix! Plocka fram dynor till utemöbler, grillen, putsa fönster o sånt NAJS. :)
                


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0