En sån där vecka igen...

Jaha, så blev det en sån där vecka igen. Alldelles för mycket måsten och alldelles för lite vilja. Vilket innebär ett kort inlägg, men man måste ju få skriva av sig lite med.
 
Idag har jag vikarierat på en skola i årkurs 3, det var roligt. Det är väldigt annorlunda mot högstadieeleverna som jag i vanliga fall jobbar med (det är också roligt, men som ni vet, ombyte förnöjer). En väldigt varierad dag med både svenska, engelska, matte och oä - speciellt för mig som i vanliga fall bara undervisar ETT ämne.
 
Därefter in till stan för en lunch med Lina. Mat i magen måste man ju ha.
 
Nu sitter jag hemma och rättar prov (att bedömma elevers arbeten är minsann inte alltid det lättaste) och så. Omdömen klara denna veckan. Svårt. Men det ska nog lösa sig. Ska ta och planera morgonsdagens lektioner med. Har en del bra idéer till framöver, får se hur det går att lösa med dem. Att klura ut roliga, pedagogiska uppgifter är kul - men krävande. Förarbetet är i alla fall roligare än efterarbetet.
 
Ikväll ska jag besöka en naprapat - rygg och nacke mår inte perfekt om man säger så. Ska bli skönt att bli lite uppmjukad inför helgens tävling. I överigt blir det vila från träningen idag (förutom mina dagliga övningar som jag fått av PT-Johan). Imorgon ska jag simma. Teknik och fart. Nästa vecka startar ny träningsperiod.
 
Men nu har jag pausat länge nock, åter till arbetet! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0