Gymmet

Satsar mycket på basövningar i gymmet just nu, övningar som aktiverar stora muskelgrupper. Bygger upp strykan stegvis eftersom jag under en lång period inte kunnat träna med vikter fullt ut. Gymträningen kommer sedan även innehålla övningar mer riktade mot livräddningen.
 
Så här såg gårdagens träning ut:
 
Uppvärmning 10 minuter på crosstrainer.
Knäböj
Stående rodd
Marklyft
Militärpress
Liggande hantelpress
Fällkniven
3 x 10 reps på samtliga övningar, vila 45-60 sekunder.
 
Därefter en paus inklusive stretching (25min) innan gruppträningspasset corecontrol på 30 minuter.
 
Totalt 1h 45minuter.
 
Lite för lite energi i kroppen kanske, annars tycker jag att det gick bra. Vissa övningar är jag fortfarande i teknik-stadiet, andra kan jag köra tyngre vikter. På rätt håll går det i alla fall. I eftermiddag blir det förhoppningsvis simning med KSLS. :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0