Keep fighting!

Kroppsmätning och tester 2012-10-01
 
Idag har jag varit hos Johan på Fittness for Life igen. Vi gjorde en ny kroppsvägning/mätning samt rörlighets- stabilitets- konditions- och styrketester. Bra med tester, får ju liksom svart på vitt hur formen är och vad man behöver träna mer på. Kort kan vi säga att jag ska lägga in mer stabilitets- och rörelseträning. Vi kom också fram till att jag behöver omstrukturera löpträningen lite. Utöver det känner jag att jag behöver simma lite mer och sen är det fortsatt fokus på bra kost. När alla biter stämmer ska den optimala prestationen kunna nås. :)
 
Vägningen/mätningen visade på okej resultat: Minus 0,3kg fett (det mesta från bålen, det är också främst det som jag vill bli av med, onödig vikt att släpa runt på). Hade dock även tappat 0,5kg vätska (vilket går upp och ner, kände nästan på mig att det skulle vara lågt idag). Måste också vara uppmärksam så jag inte får i mig för lite energi så att jag tappar i muskelvikt / inte orkar träna som jag vill. Skynda långsamt är det som gäller här! Fokusera på bra kost och bra träning så ska nog resultaten komma också! Äter man för lite så ställer ju kroppen in sig på sparlåga, dvs förbränningen stannar. Svårt balansgång det här.
 
Veckans träning är tänkt som följande:
Måndag: Mätning, tester etc med Johan.
Tisdag: Simning. Ca 1 timme - teknik och sprint. Naprapatbehandling på kvällen.
Onsdag: Simning och/eller gym/landträning. Beror lite på hur kroppen känns.
Torsdag: Simning: Teknik och sprint.
Fredag: Vilodag och resedag till Borås.
Lördag: TÄVLING! Masters-SM/NM i simning i långbana (50metersbassäng).
Jag ska simma 50 frisim, 100 frisim, 400 frisim, 100 bröstsim och lagkapp(er).
Söndag: Vilodag och resedag hem.
Ska försöka promenera en del också, blir alltid lite mindre av det de veckor vovven inte är hemma. Å andra sidan kan jag promenera snabbare när det väl är dags.
 
För övrigt så är det massa jobb som vanligt, men nu tänker jag hålla kväll och gå och stoppa i mig lite mat, typ lax, morötter, avokado och kanske en knäcke med ost. :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0