Träningsläger

I helgen var jag på träningsläger i Jönköping. Det var ett så kallat breddläger, vilket innebär att alla från nybörjare till eliten är med. Under de här helgerna brukar vi fokusera mycket på de tekniska bitarna och även köra några lopp på tid. Den här helgen var inget undantag.
 
2 träningspass på lördagen och 2 träningspass på söndagen hann vi med. Ibland känns det lite kort med bara två dagars läger, men det är bra för man slipper ta ledigt från jobb/skola och hinner ändå med en hel del träning. Tränade bogsering med  och utan fenor, torpedkoppling, upptag, linethrow, påtag av fenor och torped, undervattenssimning, fensim... Ja, det mesta faktiskt. Själv har jag ju inte tränat poollivräddning på drygt två månader (har fokuserat på havsgtenarna fram till 1/9 då vi tävlade i Danmark, samt landträning och vanlig simning efter det) så det kändes faktiskt i kroppen även fast det inte var alltför tunga pass.
 
Idag hade jag egentligen tänkt vila, men det blev ändå en löprunda på ca 6,5km bara för att jag var sugen på det.  Härligt väder var det ju ute också! Ibland får man helt enkelt passa på. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0