Kroppsmätning 2012-09-10

Idag har jag varit på en kroppsmätning på Fitness For Life. Mätningen genomfördes med en Tanita-våg och jag fick helt enkelt reda på vad jag består av: muskler, fett, vatten....  Det blev mätning, genomgång av resultaten och lite samtalande kring träningsupplägg. Steg 1 blir nu att minska i fett. Samtidigt vill jag behålla mina muskler så en långsiktig planering är tanken.
 
Testresultaten i siffror behåller jag för mig själv. Men utvecklingen kommer att kunna följas på bloggen.
Tycker själv att detta är ett bra sett att se framsteg konkret och utvärdera om träningen man bedriver ger de resultat man vill. I kombination med fystest (t.ex. kondition och styrka) får man en bra koll på formen!
 
Veckans träning är tänkt ungefär så här:
Måndag: Vila, ev lite stretch, kvällsprom etc.
Tisdag: Morgon-PW
Onsdag: Skoljoggen (5 el 10km)
Torsdag: Simning med KSLS.
Fredag: Gymmet!
Lördag: Vila
Söndag: Simning med KSLS masters
 
Eventuellt blir det något bonuspass på tisdagen och/eller onsdagen med. Vill gärna hinna med två pass i gymmet ju. Jobba vidare på bra kost ska jag också göra i veckan, börjar komma in i bra matrutiner, men än är det inte helt bra.
 
Idag blir en lugn dag. Ska plocka undan lite hemma och sedan försöka jobba undan lite. Fått lite extra vik-timmar imorgon.
 
 
2012-08-25
Främsta förändringarna jag vill se: Större lats, mindre lovehandels.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0