Minus 23 och strålande sol!

Då är det minsann kallt!!

Sitter på hotellet i Älvdalen efter andra dagens första träningspass här i Älvdalen. Är här med mina kära vänner i livräddnings- och marin5kampstruppen. På förmiddagen blir det skidor och på eftermiddagen simning. Känns bra att komma igång med träningen efter all höststress i skolan och julmat och choklad.

I morse var det verkligen SJUKT kallt ute. -23 visade bilens termostat. Blev ett längdpass på ca 1 tim 8 min, tror jag hann med ca 9km på det. Åkte i Vasaloppsspåren vilket var lite nostalgiskt sen förra årets 9-milalopp där :) Kallare nu, men utan blötsnö. Tyvärr har jag inte 100% koll på mina skidor och i en skarp sväng i en nerförsbacke valde mina skidor att gå på olika håll och jag föll framstupa med ansiktet först ner i snön haha. Lite småont i nyllet och droppande näsa som färgade snön röd, men inga brutna ben i alla fall. Till mitt försvar skall också tilläggas att jag inte var den enda som trillade där!

Nu ska jag ta och fila lite på målsättningarna inför året som kommer och fundera lite över min träningsplanering som ska gås igenom med coach under lägret. Har lite tider på mina livräddningssträckor som jag vill uppnå men jag har ju andra målsättningar med året med.

 * Tänkte att jag skulle gå ner typ 6-7 kilo i vikt.
 * Vill också börja renovera på övervåningen och fixa lite i trädgården.
 * Sist men inte minns vill jag slå lite personliga rekord inom livräddningen och följa med på MVMi Tyskland.

Är inte helt färdig med mina målsättningar men nåt sånt här låter väl bra tror jag. Är väl lika bra att offentliggöra alltihop så man får lite press på sig att lyckas haha. Å andra sidan så måste jag nog ta bort lite press från mig själv. Bli bättre på att prioritera, varva ner och så. Men det ska nog gå bra.

Nej, dags att vila lite innan eftermiddagspasset nu!

GOD FORTSÄTTNING till er alla!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0