Gårdagens dubbelpass.

Igår blev det alltså styrka och simning. Först 1 timme styrketräning (ben, bröst, rygg, lite axlar) i maskiner (finns ej tillgång till fira vikter) sen en halvtimmespaus och 2 timmar simning på det.

Styrkan blev följande (efter uppvärmning):
Pec dec - nivå 1 - 3*15
Sittande rodd - nivå 4 - 3*15
Liggande bröstpress - nivå 2 - 3*15
Sittande axelpress - nivå 2 - 1*6 (dum inställning på maskinen)
Leg extension - nivå 2 - 3*10
Leg curl - nivå 1 - 3*10
Latsdrag (framför ansiktet) - nivå 5 - 3*15

Vet inte riktigt hur mycket vikt varje nivå representerar. Pec dec-maskinen behöver nog smörjas, den var riktigt seg, även i excentriskt läge. Blir det inte bättre får jag tala om det. Undrar hur jag ska förklara det på tyska, haha.

Simningen var rätt lugn, lätt kondition. Pyramidträning, dvs sträckorna blev längre och längre för att sen bli kortare och kortare. Totalt 5500 meter. Körde med gummifenorna med, bl.a. längddyk. Bra att jag fixar 50 under vattnet i 24 metersbassäng med gummifenorna. Då ska jag nog fixa 50 med fiberfenorna i långbana på 100 carry. (Säger detta er något?) Lite hindersim (fast utan hinder) blev det med.

Faktiskt ingen träningsvärk alls idag även om jag känner att jag styrketränade igår. Känns bra.

Har laddat med pasta och köttfärssås inför dagens pass, men det känns som det har sjunkit undan rätt bra så ska nog mumsa i mig en kiwi med innan och packar och drar.

Tycker mest det blir samma mat nuförtiden. Tips mottages gärna - både på frukost/kvällsmat och lunch/middag.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Tack så jättemycket! ja eller hur :D

2010-06-11 @ 11:06:36
URL: http://honhannah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0