Inne i fina vädret...

TORSDAG:

Visst är det härligt med sol, men hade varit ännu härligare om man hade kunnat njuta av den lite mer. Men ska inte klaga, kan ju pausa på solig balkong då och då i alla fall.

Idag började jag dagen helt okej med ett kort morgonpass i bassängen. Egen träning eftersom tränaren är på Tyska Mästerskapen. Blev lite lugnare och passade på att träna längddyk och lite sånt som inte brukar ingå i passen vanligtvis.

Torsdag innebär ju också spårkkurs. Idag fortsatte vi med konjunktiv och fortsatte med färger. Sen gjorde vi ett rätt roligt test, där man fick använda hjärnan lite extra. Kul. Sen blev det lunch på Mensa med Olya och Ala.

Resten av dagen har mestadels spenderats framför datorn jobbandes med min uppsats, som vanligt just nu känns det som. Men det tar ju tid när man ska gå igenom olika böcker till varje stycke. Kommit en bit på vägen i alla fall. Vill bli klar så snart som möjligt så passar på när jag har tid. Hellre det än att stressa i slutet.


Massa böcker, anteckningar osv. Är man noggrann i början blir det lättare i slutet.


Motivation i en kopp.


När jag är klar med att skriva om den tyska passiven ska jag skriva om den svenska.
Hittade en tysk bok om svensk grammatik på bibblan. :)

I helgen ska jag till Dresden med ett gäng andra studenter. Ska bli superkul!

TREVLIG HELG!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0