Fredagsmys?

Upp tidigt, tidigt (05.20) för ett härligt morgonpass i bassängen. Var lagom trött eftersom jag såklart inte lyckades somna igår. Fortfarande i halvkoma cyklade jag genom grårusket och märk väl, klockan var inte ens 6, och då möter jag en gammal man (med basker och käpp och allt) ute på morgonpromenad. Vad har hänt med dagens pensionärer egenltigen? Hoppas jag också får möjligheten att vara en pigg pensionär.

Hur som helst, ner till simhallen var det, men träningen var inställd av ännu okänd anledning. Hem och sova. Eller? Lika bra att utnyttja tiden tänkte jag och satte igång med översättningen.

Och det är i princip det enda jag har gjort idag. Tar himla lång tid det där, men nu är jag en bit närmare tentan i alla fall. Blir till att göra lite till på söndag. Och så var det den där uppsatsen med ja...

Lite träning hann jag med i alla fall: Blev kort löprunda, lite benträning och sjukgymnastik för mina axlar idag i, så har inte gått helt träningslös.

Till middag blev det kyckling med... nästangrekisksallad (hade inte råd med oliver och fanns ingen rödlök i affären). Men guuuuuud vad gott det var. Har bara ätit kyckling en gång sen jag kom hit och då var det blandat med massa grönsaker i en kinesisk rätt. Kom knappt ihåg hur kycklingfilé smakade. Totalt underbart. Speciellt tillsammans med fetaosten.

Kvällen blir lugn för hela staden verkar ha dött av höstvädret. (Visst ja, snorkallt är det, under löpturen kändes  lungorna som i vintras när jag var ute och sprang i snön. What?! Var är våren?) Desutom blir det tidig morgon imorgon med. Ska iväg och leka Tarzan i nån skog eller nåt. Vet inte riktigt själv, men rapport kommer säkert.

Söndag ska jag i alla fall ha en välförtjänt sovmorgon.

PICTURES:


Man tager vad man haver. Jag har inget förkläde här och ville inte få stekstänk på fina tröjan.


Detta kan man nog göra nånting av...



Ser kanske inte mycket ut för världen, men för mig var det heaven!

Trevlig fredag på er alla!


Kommentarer
Postat av: Ellinor Sjöberg' [fotoblogg / mitt liv]

det där ser gott ut! :D

2010-05-09 @ 10:45:08
URL: http://ellinorsjoberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0