Mina favoritställen i Greifswald - del 2.

Då ska jag äntligen ta tag i utlovade serien om mina favoritställen här i lilla tyska hamn- och universitetsstaden Greifswald - här kommer del två.



DEL 2 - FREIZEITBAD.

Inte helt oväntat är ett av mina favvoställen här simhallen. Har flera gånger suttit sjukt trött efter en dag i skolan, en dag med pluggande framför datorn eller liknande men ändå lyckats ta mig i kragen och masa mig till träningen.
Och man blir ju piggare direkt när man kommer i vattnet!

Är inte säker på att det skulle vara ett av mina favoritställen om jag inte tränade med klubben. Inträdet är nämligen rätt dyrt. Men senare på kvällarna är det lite billigare och tre kvällar i veckan får man simma mellan 21.00-21.45 för 3 Euro. Och det är ju helt oek jom man är motionär och vill gå dit en gång i veckan eller då.

De har många andra aktiviteter också, som vattengympa och vattenspinning (ja! med cyklar!) och då och då annordnas kvällar när man kan simma och basta (eller nåt) in på natten. Man kan också unna sig en härlig behandling, t.ex. massage, något jag enevtuellt tänkte unna mig i juni eftersom min massör i Sverige inte har tid när jag är hemma. Kan vara skönt att bli av med lite spänningar.

De brukar inte gilla att man fotar inne i simhallar men ni ska i alla fall få se utsidan.


Kommentarer
Postat av: Lotta

Ja men faktiskt, gillar den också :)

2010-05-08 @ 00:51:48
URL: http://loodie.blogg.se/
Postat av: Annika

Älskar närman får tips på olika utflyktsmål!

2010-05-08 @ 13:33:01
URL: http://bringblingtoeverything.blogg.se/
Postat av: Marie - Utmaningen!

simning i sig är helt underbart! synd bara att man faktiskt inte tar sej till badhus oftare/=

2010-05-08 @ 21:15:34
URL: http://rockspots.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0