Tillsammans är vi starka!

"Det heter att ensam är stark. Tillåt mig tvivla på det. Jag vill till och med hävda motsatsen: att tillsammans är vi starka. Att jobba med andra människor mot ett gemensamt mål, med samma motivation och med ömsesidigt stöd kan ge osannolika prestationer."
(Railo, Willi 1992: Nya Bäst När Det Gäller s. 154)

TRUE.

Även i en idividuell idrott är laget enormt viktigt. Det är viktigt att man får stöd av sina tränare och medtävlare (som också är konkurrenter), att man peppar varandra, uppmuntrar varandra, får lov att vara själv själv, tillåts att misslyckas och har roligt tillsammans. När gruppen har byggt upp en stark grund är det lättare för de enskillda individerna att prestera på topp!

En sådan gemenskap känner jag med mitt livräddarlag i Försvarsmakten. Och vi har också lyckats genomföra några riktigt bra tävlingar. Tyvärr blev det inget militärt mästerskap i år, men kanske nästa. I år satsar jag istället helt och hållet mot civilia VM (i dagsläget inte säkert vilka som får åka) och jag hoppas att vi kan bygga upp samma lagkänsla som jag har kännt i den militära truppen.

På lägret i mars hade vi ett första möte med alla som var intresserade av att satsa mot VM. Det var riktigt bra. Redan där kändes det som att vi började skapa en gemensam, stabil väg mot samma mål. 
Nästa träff blir SM i maj - hoppas på bra resultat då! :)
 


Den militära truppen efter MVM 2010. Medaljer runt samtliga aktivas halsar, nöjda ledare, härlig stämning och en drös med såväl personliga som svenska rekord!

Jag skulle vilja säga så här: En stark trupp skapar förutsättningar för enskilda individer att prestera ännu starkare än de redan gör. Så spm framgång föder framgång, förder styrka styrka. Tillsammans är vi starka!


Kommentarer
Postat av: yasmine modell mamma och fru

en sida där man kan lägga till varandra och följa.

du har rätt om vården.

mailade chefen där nu o hon ville prata.

När min man fick höra namnet på chefen sa han de var hon som behandlade honom för något annat än cancern han hade.

2012-04-26 @ 14:19:18
URL: http://yasminegill.blogg.se/
Postat av: Therese - Mamma till Casper

Sv: Ja mitt är inte kopplat till idrott utan till familjeproblem.

2012-04-26 @ 17:02:34
URL: http://theresefryksater.blogg.se/
Postat av: ami

ja, så spännande! lycka till kära du :)



Ja, kanske jag gör det. Har dock funderat på att börja skriva lite kortfattat i bloggen om det :D

2012-04-26 @ 17:51:39
URL: http://silverlady.blogg.se/
Postat av: sanna

Hej sötan! :)

Kikar in och önskar dig en bra Lördag!



Kramar.

2012-04-28 @ 15:40:07
URL: http://erikssonsanna.blogg.se/
Postat av: elinalexi

Hej!

Vad roligt att random hamna pa din blogg! Jag simmar och tavlar i livraddning ocksa, fast i Australien :) Hoppas det inte ar allt for kallt i vattnet hemma i ar, ha det fint! (Och dar i mitten pa bilden sitter ju Robbin!) :)

2012-05-02 @ 10:57:58
URL: http://elinalexi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0