När vinden mojnar och solen värmer.

Igår blev det premiärlöpning för säsongen (sprang en kort runda 11 januari, men det kan kanppt räknas). Det hade blåst mycket på förmiddagen, men på eftermiddagen lugnade det ner sig lite och solen sken. Härligt väder för en löp-tur. Blev lite längre än planerat kanske, vilket känns ordentligt i benen idag.

Premiärlöpningen blev ett distanspass på 12km.
En relativt flack runda, enbart asfalt med varierad miljö. Härligt.
1 timme 9 minuter och 30 sekunder tog det.

Efter 8km började jag bli trött på riktigt och få ont i kroppen. Då var jag i en lätt (men lång) uppförsbacke i motvind. Mindre behagligt. Hade musik i öronen, vilket hjälpte i slutet. Musik kan ha en otrolig inverkan på prestationen. När jag var ca 500 meter hemifrån, sjukt trött med ömmande kropp, dyker Håkan Hellströms Kom igen Lena upp i öronen. Kunde minsan lägg i en extra växel då. :)

När jag kom hem var jag så trött att jag var tvungen att sätta mig på knä på trotoaren en minut eller så innan jag klarade av att promenera lite som nedvarvning. Sen var det in, byta om till torra och varma kläder, dricka BCAA, stretcha, äta och duscha. Nöjd. Idag är det vilodag. Eg. lite sugen på att träna något, men kroppen gör ont så det får vänta tills imorgon. Ska passa på att tvätta lite och ta en promenad med hunden och sambon i det fina vädret.




Mysigt att springa längs hagar och så. :)


Efter träningen.


Löprundan i bild. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0