"På vår balkong..."

Hoppar inga bofinkar i alla fall....

Lämnade in uppsatsen igår. Hoppas hoppas hoppas att det inte är en massa som jag måste korrigera med den bara. Har absolut INGEN lust att sätta mig med det igen. Men jag tyckte den blev rätt bra och har fått den korrekturläst så då borde den väl duga tycker man?

Sista grammatikseminariet igår. Undrar vem som har hittat på att man ska plugga i juli? Dumt utbildningssytem här i Tyskland. Att vara instängd i en föreläsningssal, alternativ på studentrummet, när solen skiner är inte det roligaste. Skönt att det sista är gjort nu, nu är det bara examinationerna kvar. Stress. Har inte alls börjat i tid den heller gången (heller). Är för övrigt nöjd att jag har balkongen i alla fall. Utnyttjas hyfsat flitigt för tillfället.

Stack hem till Ilze igår kväll för lite grill och slappande. Lagom roligt att affärerna bara säljer förpackningar med typ 4 köttbitar när man inte har frys. Blir till att äta kött nu haha. Gott som fan blev det i alla fall och riktigt trevligt. Tyvärr kunde jag inte stanna så länge, var tvungen att sticka hem och plugga inför morgondagens tenta. Hade gärna suttit kvar med de andra och tagit en öl, men fick bli alkoholfritt för mig, klubbmästerskap idag haha. Riktar en varning mot min hals, gud nåde den om den skulle bli värre nu.

Håller för övrigt på att hungra ihjäl så nu tar jag en brake från grammatikplugg och sätter mig med min bok på balkongen och har piknik. Tror inte det kommer bli så där himla mycket plugg ändå, vill se fotbollen ikväll. Kanske ska ta en chansning och hoppas på att jag klarar tentan ändå, hehe.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0