"Goals are dreams with deadlines"

(Citerat Diana Scharf)

Idag har jag börjat med ett "mental-träning-projekt" som ska pågå under sex veckor. Gjorde första övningen nyss. Första veckan handlar om mål och målsättningar. Kom över citatet ovan och tyckte att det var grymt bra sagt. Vet inte alls vem Diana Scharf är, men för den intresserade rekomenderar jag Google. Har faktiskt redan fått lite nya tankar och funderingar som jag tänkte använda mig av under någon av veckans träningar.

Dagens träning blev ett lugnt simpass med teknik och sprint. Hade tänkt åka till Hässleholm och simma idag, men så blev det alltså inte. Har varit så sjukt trött både igår och idag, vet inte riktigt vad det beror på. Känner mig också rätt stressad över uppsatsen, det känns inte som att jag har kommit så långt i arbetet med den. Har dock börjat fundera lite över inledningen idag, samt läst metodbok och lånat lite nytt material. Imorgon går arbetet vidare.

Imorgon blir det nog ett ben-pass på gymmet och på torsdag är det tänkt att det ska bli poolen igen.
Börjar ändå få in en rätt bra känsla av kraft och teknik igen. Känns härligt. Känner mig redan taggan inför SM, snart bara en månad kvar. Ska bli riktigt kul att se vad jag kan prestera. Plus att träffa alla underbara livräddare såklart. :)

Men nu ska jag stänga av datorn och unna mig en timma i soffan innan sängdags. Sömnen är ju också viktig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0