Träningsläger dag 2

Sov ca 9 timmar natten till idag. Underbart! Hade nog kunnat sova ännu längre dock. :) Trött just nu. Tror jag ska inleda nästa vecka extra lugnt...

Idag har fokus helt varit på fensim för oss livräddare och femkampare. Med på Försvarsmaktens simfunktionsläger finns även militära femkampare, flygfemkampare och triathleter. I alla fall, dagen inleddes med ett fensims-pass med mycket teknik, ledd av coch Pontus bror Valter Olander. Blev mycket träning med gummifenor och snorkel. Bra pass.

Efter lunch blev det 1 timme fenteori och ytterligare ett 1 timme 45 minuter långt fensimspass, nu med mer kombinerade övningar och lite längre sträckor. Har även shoppat en ny träningsbaddräkt, simglasögon, band till simglasögon och snorkel! :)

Är riktigt nöjd med dagens träning och tar med mig ny kunskap och fler övningar hem. Nu kan jag träna ännu bättre. Det känns en del i rygg och sidor må jag säga, efter gårdagens core och dagens fensim.

Kvällen har spenderats framför TV:n med de andra trevliga lägerdeltagarna, men jag är trött så gick och la mig för en stund sen. Träning 7.30 imorgon bitti! Natti!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0