To much to do...

Har en bok som skall läsas så att den kan utvärderas muntligt sedan. Och det är ett färrlån som går ut på tisdag så är lite smått stressigt med det. Deutsch als Fremdsprache - Eine Didaktik heter den. Första intrycket för att den känns gammalmofig och tråkig med för liten text. Måste dock säga att redan efter en sidan har jag insett att skenet bedrar. Får bli till att sitta med den på förmiddagen.

Sen ska jag in till stan och plaska lite. Träna lite med torpeden kanske. Simma lite mer frisim (crawl kallas det tydligen bland icke-simmare) och känns vad handen säger om det. Och såklart träna massa med fenorna. Tror ett tidigit eftermiddagspass blir lagom break från plugget.

Får nog ta och plugga en del efter middagen också. Tur mina TV-prgramm är slut för säsongen så man slipper störas av det. Får se vad jag hittar på då. Har nätan för mycket att välja på nu. Läsa didaktik, läsa romanen som mina elever ska läsa + göra uppgifter till dem, planera lektioner, göra mina andra inlämningsuppgifter. Busy busy fram till mitten av maj. Sen blir det lugnare. :) Tar ev. en tjuvstart med påskgodiset för att palla med plugget, vi får se...

Nepp, dags att köra igång nu!! Pluggstart 7.20 är ändå okej.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0