Träningsplanering v. 14

Påsklov för vissa. Till exempel för "mina" kära elever, vilket innebär att jag inte har några lektioner denna veckan, men ändå ack så mycket att hinna med. Får ju lite mer frihet när man inte har några bestämda tider i alla fall. Hade dock inte tackat nej till ett riktigt påskolv (massa mer tid för träning). Sitter och försöker få klart en av mina inlämningsuppgifter. Det går sådär... Men men, ett litet ryck till så... Klart idag ska det bli i alla fall!!


Tror jag kan få till en ganska bra träningsvecka ändå:

Måndag:
Igår körde jag simning + landträning vilket tog nästan 2 timmar.
Provade att simma lite med armarna också och det verkar okej. Det är framför allt när jag stödjer på handen som den gör ont, så jag får låta bli att häva mig upp för bassängkanten när det är dags att gå upp helt enkelt. Blev rätt mycket ben ändå, körde en bra serier för mina tävlingslopp (t.ex. 200 super): 2x4x50 crawlben max med platta. Blev en del med fenor+snorkel och lite längddyk också. Nöjd med det passet.

Avslutade dagen med "mental träning": Läste i boken Nya Bäst När Det Gäller, antecknade och reflekterade (30 minuter).
Det gäller att jobba med både kroppen och knoppen för att nå toppen.

Tisdag:
Idag började dagen med att lämna in bilen för lagning. Och när jag ändå var inne i stan så passade jag på att köra ett ordentligt styrkepass för hela benen: framsida lår, baksida, insida, utsida, rumpa och vader. En timme tog det. Najs!
Skönt att ha träningen avklarad när man sitter med massa skoluppgifter också.


RESTEN AV TRÄNINGSVECKAN ÄR PLANERAD TILL FÖLJANDE:

Onsdag:
Simning.
(Om jag hinner kanske det blir ett bonus-pass löpning också, dock ytterst tveksamt.)

Torsdag:
Landträning (av valfri sort men mage och rygg ska i alla fall aktiveras) + simning.

Fredag:
Ev. simning med KSLS (om jag inte ska göra antagningsprov för ett sommarjobb).
I annat fall löpning.

Lördag:
Löpning.

Söndag:
Vilodag.

Och så ska jag se till att träna mentalt som vanligt med!
Javisst ja, ska rehabba min handled med.




BTW: Har bokat in mig för bavakning av stranden i Tylösand vecka 26! :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0