Bra (men ack så lång) dag.

Det finns en viss charm i att vikariera som lärare (vilket jag gör då och då eftersom min tjänst bara är på 50%). Man får verkligen variation i arbetet och möter olika elever i olika sammanhang. Det är kul! Idag har jag vikarierat som trä- och metallslöjdslärare på skolan där jag vanligtvis jobbar. Det har jag inte gjort förrut som det var riktigt roligt. :) Visst, det lbir lite knepigt för jag kan ju inte lika mycket som en utbildad lärare - och jag FÅR inte göra alla saker heller. Hantera bandsåg - nej tack. Bra dag på jobbet i alla fall.
 
Sen bar det av till simhallen för ett pass fensimning. 1 timmes träning, 2200 meter. Av dessa 2200 var 200 meter utan fenor och 200 meter med fiberfenor - resten gummifenor (1800 meter för er som inte orkar/kan/vill räkna). Lite smått ömma fötter efter det, men kändes ändå okej. Tränade en hel del längddyk. 100 carry ska gå så jäkla snabbt nästa år! Nöjd med passet i alla fall.
 
Körde inom sjukhuset för att lämna blod. 132 i blodvärde idag - bra för att vara mig. Nu bildas det lite nytt fräscht blod i kroppen och någon stackare som behöver mer blod kan få mitt. Bra sätt att hjälpa till på. Får ju passa på att slänga in en liten uppmaning - BLI BLODGIVARE!
 
Tog längre tid än jag tänkt på sjukhuset dock, så kom hem lite senare än väntat. Vilket i och för sig inte hade varit något problem om jag hade sett till att planera onsdagens lektioner färdigt på måndagen, men det hade jag ju såklart inte. (Vilket puckor jag kan vara ibland.) Nu har jag dock koll på morgondagen så nu väntar soffan en liten stund innan läggdags (jag som i vanliga fall lägger mig klockan nio - ojoj).
 
För övrigt har jag också boket konsertbiljetter till the Killers i mars! Kommer bli LEGEND.... wait for it... DARY!
 
 

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Bra där Maria, häromdagen ja inte mindre än 3 påsar blod till en patient och jag kan med stor sannolikhet säga att de räddade hans liv :)

Svar: Härligt! :)
Maria

2012-10-24 @ 14:59:39
Postat av: Anonym

man ska in lämna blod samma dag som man tränar!

Svar: Det enda de har sagt till mig på blodcentralen är att jag inte ska lämna blod samma dag som jag tränar - om blodlämningen är INNAN träningen. Men det kanske stämmer, får kolla upp det. Jag brukar inte känna av något av blodlämningen så ett lätt pass borde inte vara så farligt. Men tack för upplysningen!
Maria

2012-10-24 @ 20:31:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0