Nytt gympass

Körde ett av två nya gympass igår: "Tunga passet". Känns som ett bra pass med basövningar som tränar hela kroppen utan att det tar alltför lång tid.

Passet innehåller följande övningar med ca 3x10 reps och 45-60 sek vila:

Frontböj (vilken jag ev. måste byta till vanliga knäböj pgs handleden)
Stående rodd
Marklyft
Militärpress
Liggande hantelpress
Fällkniven

Uppvärmning 10min på crosstrainer + lite stretch efteråt = 50minuter.

Detta pass är en del av ett träningsupplägg med tre pass, varav jag har plockat två och lagt till min träning. För hela upplägget se www.fitness-magazine.com.

Lite träningsvärk idag så tror passet hade effekt. :) Behöver dock fortfarande träna in tekniken lite till i framförallt marklyft innan jag slänger på mer vikter.

Kommentarer
Postat av: stiff

vad är militärpress ?

Svar: Axelpress framför ansiktet med skivstång / sista stöten i en frivändning om man kör hela vägen.
Maria

2012-09-16 @ 12:45:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0