Många timmar i vattnet

...har det blivit de senaste dagarna. :)

Helgen spenderades som tidigare nämnt på Amf 1, med 5 livräddningspass på schemat. Jag och E. som ska tävla i helgen fick drilla upptagning av docka och koppling med torped i massor. Men, övning ger ju som bekant färdighet och jag börjar faktiskt få rätt bra koll på alla tekniska bitar som livräddning innebär. Nu ska det bara övas ännu mer så att jag blir riktigt säker och snabb på alla moment.

Mellan träningarna blev det mest vila. Lite massage hanns också med (tack L.) och på lördagskvällen åkte vi in till Sthlm för att fika med stadens största kanelbullar. Det tog oss nästan en timme att hitta parkering och då skulle caféet precis stänga. Men E. lyckades flörta till sig 2 gratisbullar som vi stod och mumsade på utomhus allihop innan vi letade vidare efter ett annat café.

Jag gillar egentligen inte café. 65kr för en chailatte och en bulle är hutlöst! Men gott var det i alla fall och vi fick en trevlig paus från träningen. Svängde inom L. på vägen hem och kollade på hennes nya lägenhet också. Mycket fin.

Kom hem från lägret trött av träningen, men ändå full av energi att fortsätta träna. Plus med en bula i huvudet. På söndagen tränade vi nämligen hindersim (som består av att man ska dyka under ett 70 cm djup hinder när man simmar) i full fart och jag, duktig som jag är, simmade rakt in i hindret (en metallstång) med huvudet före. Det går snabbt att simma nära hindret, men inte SÅ nära. Aj!

Så igår var jag rätt laddad att bege mig till Hässleholm för ett simpass. Tränaren sa att det skulle bli ett ganska hårt sprintpass, men jag höll på att dö av trötthet. Måste verkligen ta mig dit lite oftare! Idag blir det vila och middag med lillebror. Ska försöka simma en liten stund imorgon innan det bär av till Tyskland på torsdag. Ska bli grymt kul!!


Kommentarer
Postat av: jessica [ myckelite om litemycke ]

Sånnaby skolan hos Karin är jag :D

2009-11-17 @ 18:32:22
URL: http://myckelite.blogg.se/
Postat av: Rosenqvist

E=snyggerik lr? ;)

Trevlig blogg btw! Ska bli intressant att läsa om Tyska pokalen.

2009-11-17 @ 21:05:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0