Kvällen, natten, dagen.

Det blev inte två "brott" igår, bara ett. Kom hem fram mot småtimmarna, men då i nyktert tillstånd. Bra när man dricker mindre och dansar mer. Känns bättre dagen efter. Inga dvärgar syntes till heller. Känns tryggt. (se "Det var inte bättre förr")

Kvällen började med en öl, valnötsglass och tjejprat med mina lägenhetskompisar. Sen bar det av mot ett annat studentboende för lite party. Träffade många bekanta och en del nya. Kul att man lär känna så mycket folk här. Rödvin, massa prat och dans, dans, dans. Introducerade "kundvagnen" och fick bra gehör. :)

Trampade hem vid halvtretiden eller så med grannar från Ernst-Thälmann-Ring. Mycket trevligare än att cykla själv.

 
På väg mot Party.


Idag blev det en härlig sovmorgon till tiotiden. Skönt att jag inte var tvungen att gå upp tidigt. Frukost och en sväng på datorn innan jag satte igång med dagens "att göra". Städa, springa, plugga. Kan nöjt säga att jag klarat av två av ovanstående och att jag har tillräckligt med tid imorgon för att hinna med sista punkten. Mitt rum, hall och toalett är nu rena och fräscha. Lätt att jag är den som städar bäst i den här lägenheten i alla fall. Väldigt ordentlig och ambitiös. :)

Efter städning inomhus var det skönt att få komma ut i underbara vädret för en löptur. Idag lyckades jag klä mig rätt och lämnade vindjackan hemma. Ca 10,7 km blev det, vilket tog mig 1 h 28 sekunder. Rätt nöjd med tanke på att jag inte sprungit över milen på 6,5 veckor och att jag var tvungen att stanna för rödljus och för att "fixa håret". (Minnesnotering till mig själv: I fortsättningen springer du inte i klämma, utan sätter upp håret med en hårsnodd.) Funderar på att lägga in intervallträning med från och med nästa vecka. Tips på roliga och effektiva löppass mottages tacksamt!


Laddad iniför träningen. Såg inte lika fräsch ut efteråt. :)


Blev sinnessjukt sugen på äppeljuice under löprundan, så efter middagen travade jag ner till matbutiken och köpte mig ett sexpack. Ska sörpla i mig en flaska och mumsa tranbär ikväll när jag glor på film. Kroppen är död sen löpningen. :) Underbar känsla, men orkar inte bege mig iväg för att träffa folk idag.

Imorgon har jag en del som måste fixas, bl.a. plugga översättning och gå igenom veckans utgifter och planera kommande vecka. Får se om det blir någon träning. Hade behövt köra lite bålstyrka i alla fall tror jag, men vi får se hur kroppen känns. Är sugen på att ta cykeln och trampa iväg till stranden (som jag inte besökt än, vilken sopa jag är) om vädret är lika fint som det varit idag. Desutom blir det lyxfrukost (får ätas högst en gång i veckan) med nybakta frallor och Nutella (eller typ nutella, det hette nåt annat). :)

Saknar Martin och lilla Z, men livet här är rätt bra ändå!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0