Magväskor.

Vill börja med att dementera gårdagens inlägg. Det finns visst vita tavlor i Tyskland. Fick se en idag under ett tråkigt seminarie, i en mycket fin sal dock. Så, nog om det.

För övrigt har jag upptäckt en skillnad till mellan Tyskland och Sverige. Här är det okej att bära magväska. I Sverige är det typ okej med magväska om man är under 5 eller över 85, annars blir man betraktad som lite av en tönt. Tråkigt tycker jag, eftersom det ju faktiskt är väldigt praktiskt.

Här i Tyskland har jag dock märkt att det är okej med magväska. Framför allt de "coola" grabbarna verkar ha anammat denna trend. Det ser lite kul ut när de går där med baggyjeans, kaxigt ansiktsuttryck, kepsen på sned och magväska. Men jag förstår dem. De slipper ju ha allting i fickorna. Magväskan har plats för såväl plånbok som nycklar och mobil.

Ett vanligt märke på magväska är tydligen Eastpak. Bilden är hämtad från www.planet-sports.com


Ikväll blir det Offizielle Begrüssung på Café Koeppenhaus. Ska bli trevligt att se vad det innebär jag imorgon bitt ska jag ÄNTLIGEN hoppa i bassängen igen! Som jag längtar.


Kommentarer
Postat av: Christina LindWinell

Powerpoint och samma på stencil för studenten? Det är väl det senaste, även jag har läst på högskola.

Hoppas det blir lite variation både vad gäller stolar och föreläsare. Ryggkudde? Tur du tränar. Förslag är sitt med rak rygg och spänn mag- och rumpmuskler - då slår du två flugor i en smäll. Tränar och slipper få ont. Stå gärna också.

På tal om magväska har jag det jämt då jag reser, jag är 50 och alltså väldigt cool - vågar vara :-)

Kramar och All Lycka Till !!

2010-04-14 @ 20:22:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0