Mina favoritställen i Greifswald - del 1.

Har bestämmt mig för att göra en liten serie om mina favoritställen i Greifswald. Värt att kommentera kan dock vara att inläggen kommer utan inbördes rangordning. Det första inlägget är alltså INTE min absoluta favoritplats. Platserna kommer helt enkelt att beskrivas i den ordningen jag hittar dem, samt får tillgång till bilder så jag kan visa er med.

Del 1: Mitt rum.

Nog för att det är sjuk kul att träffa nya människor och prata massa tyska, och engelska ibland också för den delen, men det är också himla trevligt att kunna vara för sig själv ibland. Efter en dag med föreläsningar när man har så mycket nytt i huvudet att det känns som att hälften kommer vara borta till imorgon. När man varit ute och partajat och vill sova lääänge på morgonen. När man tränat och kroppen är så slut att man inte pallar med mänsklig kontakt över huvud taget. Till exempel.

Här i Greifswald finns lite olika bo-möjligheter. Det finns studentbostäder som liknar de svenska korridorerna väldigt mycket och man är runt 8 stycken på ett kök. Får då i gengälld ett större kök. Men kan också bo i flerrumslägenhet (som jag gör) och slipper då dela köket med lika många (vi är 3 st som delar på ett kök) men får då också ett mindre kök som kanske inte lämpar sig så bra för förfester och så. För att nämna två. Vad gällar rummen kan man bo i en- eller tvåbäddsrum. Jag bor i ett enbäddsrum, dvs jag bor ensam i mitt rum, vilket jag tycker är riktigt skönt. Fördelen med att bo i ett tvåbäddsrum kan vara att man får prata mer, men helt ärligt, vill jag snacka finns det gott om andra möjligheter till der. Jag tycker det är riktigt skönt att kunna plugga ostört, slippa ta hänsyn till någon annan och... ja, bara bestämma själv över rummet.

Bästa stället i rummet är sängen. Skön att sova i på natten. Härlig att krypa upp i med en kopp te och en bra film. Pefekt till att ligga och läsa på under eftermiddagen, eller morgonen om man inte orkar gå upp. För tillfället läser jag Berts gesammelte Katastrophen (på svenska Berts dagbok). Riktig rolig, haha. :)

                                
               Säng och skrivbord.                Tidnig och Bjarne.                      Rolig bok.

Kort sagt - i slutet av dagen är studentrummet guld värt!!


Kommentarer
Postat av: Bögen från Dalarna

KNAPPT?! Haha. Gaaalet mycket pengar. Jag menar, två... TVÅ MILJARDER?! Sjukt. Nej, jag hade nog skänkt en hel del till välgörenhet. :)

2010-04-24 @ 20:02:55
URL: http://gaymasen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0