Skoldag.

Min ena professor är fortfarande sjuk så blev bara 1 seminarium idag. Hann med att springa massa ärenden och köpa 2 böcker på förmiddagen vilket var bra. Har varit på banken och hämtat mitt bankkort - VISA fungerar inte här, något att tänka på om man vill plugga utomlands. Kolla upp innan ni åker. Själv hade jag rätt bra koll på det sen Tyska Pokalen i höstas. Kunde inte betala med VISA nånstans ju.

Seminariet (Problem med den tyska grammatiken för utlänningar) var helt okej. Pratade om Tempus och Modus, repeterade lite och gjorde ett par övningar. Det är rätt spännande att man själv kan välja examinationsform här. Alltså, som Erasmusstudent har man sjukt stora friheter, men jag tänker även på de tyska studenterna. T.ex. till denna kursen kunde de välja på att skriva en tenta eller hålla ett föredrag med en skriftlig sammanfattning.

Sitter just och går igenom mina anteckningar från lektionen. Skriver in i nytt block, det blir så kladdigt under lektionerna så lika bra att skriva om det så man ser vad det står. Ska eventuellt läsa med om jag hinner. Kanske träna men idag är inplanerad potentiell vilodag. Det jag skulle göra om jag hade problem att sitta still kan göras senare i veckan. (Känner mig sjukt nöjd med att ha gjort träningsplanering.) Näsan är lite snorig och halsen är inte helt tipp topp så kan hända att det blir helt vila idag. Cyklar ju i alla fall.

Iväll blir det International Dinner som jag skrev om igår. Ska bli kul att prova på lite nya maträtter. Hoppas mina köttbullar anses ätbara. :)

Kommentarer
Postat av: Marie - Utmaningen!

jag som trodde att visa funkade överallt? bra att veta!:)



2010-04-27 @ 20:31:15
URL: http://rockspots.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0