Söndag.

Först vill jag tacka för kommentarerna, alltid roligt. Saknar såklart er därhemma också, men ni är ju välkomna ner Lina. :) Vi ska bara hitta ett datum som passar.

För dem som kanske missat är jag alltså i en liten stad i nordöstra Tyskland, Greifswald. Inte långt från Rostock bilket kanske är mer bekannt. Jag hade i alla fall inte hört talas om Greifswald förrän i höstas då jag satte mig och letade efter passande universitet att studera vid. :) Greifswald är en liten lagom stor stad med 50-60 000 invånare om jag har siffrorna rätt för mig. Den ligger vid kusten vilket är perfekt för mig som är uppväxt vid havet och ÄLSKAR vatten. :) Här finns en strand som jag inte har lyckats besöka än. Har inte ens varit i hamnen. Fy skäms, blir kanske något att ta tag i nästa vecka. Utöver föreläsningar och allt annat jag ska göra.

Söndagen har varit ganske lugn men ändå produktiv. En löptur stod på schemat men när jag vaknade med smått halsont och träningsvärk efter gårdagens styrkepass och såg det kassa vädret måste jag erkänna att löpturen stöks och ersattes av översättningspluggande och städning av mitt rum m.m. Är grymt imponerad av mig själv gällande städningen faktiskt. Har bl.a. dammat persiennerna (något den som både här innan mig inte gjort gissar jag på) samt torkat dela golvet med en wettextrasa.

Har även hunnit med att läsa rödluvan (på tyska såklart, ser mkt fram emot att läsa massor av sagor från bröderna Grimm), sett över ekonomin, cyklat till en loppis (som dock var rätt kass) och lite annat. Nu väntar en lugn kväll med nåt program på tv3play eller liknande. Älskar internet. :)

 Cykel är ett måste i Greifswald. Har lyckats hitta mig den här. Vill skapa en god relation så inte kedjan hoppar och därför är jag nu på jakt efter ett namn till min nya vän. Förslag? Skriv en kommentar. :)


Kommentarer
Postat av: Lina

Operationen gick bra. Problem med slem i halsen(? lungorna?) eller där någonstans ;) men det hade blivit bättre. Han sover mest nu och sjukgymnasten skulle komma imorgon.

Har tvingat på mamma ständig update :)

Hemskt att se honom ha så ont men så är det väl att bli gammal..

2010-04-12 @ 21:03:17
URL: http://www.adperpetuum.tk

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0