torsdag-fredag

(Deutsche Übersetzung folgt.)

Först och främst - STORT grattis till Mammi på födelsedagen! (Och ett litet till Kungen.)

Sen vill jag också tacka för kommentarerna. Alltid roligt! :)

Var lite småtrött när jag vaknade i morse. Kanske inte helt konstigt. Spenderade kvällen hos Belinda på födelsedagsfest (grattis till dig med) och sen gick vi vidare till Mensa och dansade, dansade, dansade. Sörplade tequila men andra gången var citronen slut så bartendern frågade om det gick bra med apelsin. Visst tänkte vi, det går väl det med. Tydligen hade de inget salt heller för fick kanel till det. Men tequila med apelsin och kanel är inget jag rekommenderar! Gick väl lite småvilt till på dansgolvet ett tag. Blev inputtat i nån annan och slog i näsan ordentligt. Den gör fortfarande sjukt ont och ser lite svullen ut. Aj.

Ikväll har jag som svensk tagit tag i Valborgsfirandet och bjudit över ett gäng töser för lite partaj. Det kommer bli fryspizza, vin och svensk musik. Kommer bli legen... whait for it... dary! :)

Varit och handlat (allt är ju stängt hela helgen sen) och lagat middag. Nu ska jag röja lite och försöka lista ut vad jag ska ha på mig.


Igår. / Gestern.


20 Euro!


yummi


Bjarne är nyfiken. / Bjarne ist neugierig.


DEUTSCH:

Zuerst - herzlichen Glückwunsch zum Geburtstag Mutti! (Und der König.)

Und Danke für alle Kommentare. Macht immer Spass.

War ein bisschen müde als ich aufwachte heute Morgen. Vielleicht nicht total merkwürdig. Verbrach den Abend auf einem Geburtstagsparty bei Belinda (herzlichen Glückwunsch zu dir auch) und danach gingen wir in die Mensa und tanzten, tanzten, tanzten. Hinunterschlürfete Tequila aber das zweite Mal war der Zucker alle und die Bardame fragte ob Apfelsine war ok. Ok, dachten wir, das geht ja. Offenbar hatten sie auch nicht Salz, stattdessen bekamen wir Zimt. Aber Tequila mit Apfelsine und Zimt kann ich nicht empfehlen! (Ah, das ist genug für Heute!)


Kommentarer
Postat av: roger winell

Har du inte gjort på tävling sen Carlshamncup feb 03 Bra jobbat

2010-05-01 @ 10:11:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0