15 dagar

Var sinnessjukt trött i morse, förstår inte alls varför. Sov nog rätt oroligt i och för sig. Klockan ringde klockan sju, upp och på med "pluggkläder" (dvs pyjamasbrallor och mysigtröja) och tog på nagelmedicinen. La mig i sängen och väntade på att naglarna skulle torka (smart drag) och vaknade igen klockan nio.

Efter det har jag pluggat i princip hela dagen fram tills nu. Unnade mig 10 minuter i solen på balkongen också. har precis ätit lunch, matjesill och sånt woho. Fast gräslöken var sjukt dyr så fick bli rödlök till istället. Mina lägenhetskompisar fick också smaka (måste ju sprida den svenska matkulturen) och det verkade som att de gillade det, fast det var lite ovanlig kombination av ingredienser kanske. Midsommarkänsla över det hela.

På tal om det är bara 15 dagar tills jag åker hem för midsommarfirande. Ska bli härligt att träffa sambon och vovven igen. Sen är det dags att lägga på ett kol med uppsatsen och tentorna. Är inte inspirerad alls att sitta inne och plugga nu när alla i Sverige har sommarlov dock.

Lite mindre än en timme kvar till träningen nu. Styrka + simning = 3,5 timmar. Kanske blir nån liten paus däremellen, får se hur de brukar göra. Hoppas jag orkar skirva lite på uppsatsen ikväll. Allt tar ju SÅ LÅNG TID. Har i alla fall planerat in uppsatsskrivande på fredag så förhoppningsvis blir inledningen klar denna veckan.
Wish me luck!


Bild på lilla skruttan i februari när vi hade maskerad.
Ser ni vad hon föreställer? :)


Kommentarer
Postat av: Christina LindWinell

Alla i Sverige har inte sommarlov. Imorgon slutar skolan. Vi andra vuxna fortsätter jobba ett tag till. Jag slutar jobba 9/7. Det finns de som har augustisemester och jobbar hela juni o juli. Det som är positivt med att jobba är att man är ledig när man är ledig. När man pluggar känner man sig aldrig ledig. Men det är ändå en härlig tid. Jobbet och vardagen och måstena kommer..... Lycka till nu med det du ska göra - det är snart midsommar :) läser din blogg och låter mig inspireras...... det här med att hinna med mycket, det har du från mig :-)

2010-06-10 @ 21:24:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0