Cykeltur och djurpark.

Idag vaknade vi till nästan helt blå himmel och bara lite vind. Helt okej väder för en cykeltur genom Greifswald med andra ord. Kul att få via Martin lite mer av lilla staden där jag pluggar. Först begav vi oss till hamnen och sedan cyklade vi längs med ån hela vägen in till centrum.


"Förorten" :)

Martin ville till djurparken och jag belv superglad, det var ju en av sakerna jag ville göra också. Så vi trampade bort till lilla djurparken och fick se massa söta djur. Tog tusen bilder så kan verkligen inte visa alla, men en del ska man väl kunna dela med sig av.


Sötnosen!


Sitter man i matskålen?


Martin ser lite skeptisk ut.


Metar. :)


Martin döpte ett av marsvinen till Kladden. Till min ära! Komplimang??

Sen cyklade vi hemåt och jag fick visa både bibliotek och simhall. Synd att entrén är så dyr. Hade gärna gått och badat imorgon. Vi tog oss även en promenix i botaniska trädgården och spanade in lustiga träd och färggranna blommor. Var mest skönt med lite lugn och ro.


Kärlek.

Har lagat mumsig pasta med hemmagjord sås och nu väntar en lugn kväll hemma. Ska visa Domburg imorgon. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0