En torsdag i en students liv.

Förstår inte vart denna trötthet kommer ifrån. Snoozade en timme innan jag lyckades lämna sängen i morse. Frukost och sen in till stan för att hämta pengarna jag tjänade på en mässa för en månad sen. 38 euro tack så mycket. Kan köpa lite böcker jag behöver och kanske något nytt till midsommar med. :)

Sen var det dags för språkkurs. Riktigt imponerad över min lärares upplägg av lektionerna. Hoppas att jag själv kan göra så i framtiden.

Efter en lagom smarrig lunch bestående av pasta och köttfärssås som avnjöts till ett avsnitt av Arga snickaren bar det av mot träningen. Jobbigt, göt pass. Kändes i bröstmusklerna att jag gymmade igår. En av grabbarna hade födelsedag och bjöd på kaka efteråt och jag tillät mig smaka en liten bit på ca 1,5*3 cm. God var den. :)

Nu har jag hunnit äta (fast är typ hungrig igen), handla, packat upp och skrivit träningsdagbok. Har inget kul att läsa så blir kanske lite "tv" innan sängen.

Har blivit dålig på att lägga upp bilder märker jag. Hoppas jag kan ta och styra upp det snart.

Imorgon blir det träning och uppsatsskrivande. Måste bli klar med inledningen den här veckan. Inspirerande att skriva uppsats när de där hemma har sommarlov. Men så är det när man pluggar i Tyskland. De har himla lustigt terminssystem. Något man ska tänka på om man vill plugga här. Kan ju inte jobba nu i sommar så ekonomin blir lite ansträngd. Men det är det värt! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0