Roadtripp och cykeltur.

Igår kom mammi och lillebror på besök. Ska stanna här till söndag morgon. Idag var röd dag så alla affärer och så var stängda. Därför begav vi oss ut på en liten roadtripp till Anklam (som inte var mycket att ha, men vi fick tag på en god glass i alla fall) och  till ön Usedom. Inte det bästa vädret, men vi slapp regnet i alla fall. Besökte bl.a. Heringsdorf där jag var förra veckan. Trevligt att gå lite vid havet igen.

Kom tillbaka fram mot eftermiddagen och lagade god middag: kött, klyftpotatis, sås och grekisk sallad. Har inte ätit vare sig riktigt kött eller potatis sen jag kom till Greifswald så kan utan överdrift säga att det smakade gudomligt.

Efter middagen begav vi oss ut på en cykeltur till hamnen och in till stan. Mycket folk ute. Mycket festande folk ute. I Tyksland firar man nämligen inte bara Kristi Himmelsfärd utan idag var även Herrentag, typ "alla mäns dag". Verkar var en stor festdag i alla fall.

Allt som allt en bra dag. Fick till och med se lite sol fram mot kvällskvisten. Imorgon väntar en löptur och en sväng in till stan och gå i lite affärer.


Jag i Anklam


Me and Mammi


Jag och lillebror busar på lekplatsen.


Vid havet i Greifswald.


Kommentarer
Postat av: Marie - Utmaningen!

så mysigt de såg ut:)

2010-05-14 @ 08:03:24
URL: http://rockspots.blogg.se/
Postat av: Marie - Utmaningen!

svar; och jag förstår så väl varför. tyvärr/=

men pangidé med spikmatta!:) jag är tillochmed hemma hos mami nu som har en spikmatta, ska lägga mej på den en stund:)



hur är helgen hos dej föresten?:)

2010-05-15 @ 12:03:23
URL: http://rockspots.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0