Snart så...

Snart dags för tävling nu. Fick fråga om vad det är för en tävling. Svaret är... kompilicerat. Egentligen är det 3 tävlingar i en. Först och främst gäller det i alla  fall livräddning. De 3 tävlingarna jag kommer köra samtidigt är FMM, SM och Brita Memorial. FMM står för Försvarsmaktsmästerskap och är som SM fast bara för personer som på något sätt har ett kontrakt med Försvarsmakten. Jag har mitt hemvärnskontrakt, alltså får jag vara med. SM behöver jag väl inte förklara så mycket närmare, mer än att man måste ha badvaktsutbildning för att få tävla SM i livräddninge. Brita Memorial är en tävling som alla får simma, även personer från andra länder. Det är således här det kommer bli störst kunkurrens.

Dagens simpass gick okej. var i skolan som vanligt och kom hem strax innan sex. Snabbt koka pasta, slänga på lite pesto, kasta i sig maten och bege sig till träningen som började kvart i sju. (Minnesnotering till mig: ska jag simma på tisdagar får jag äta lagad mat till lunch och ta ett lättare mellanmål innan träningen.) Trots det gick det ändå okej på träningen. Fick ett speciallanpassat pass för mig vilket kändes bra. Körde bland annat lite korta sträckor på tid (6*25 uppifrån med 175 löst imellan) och tiderna var snabbare än de varit tidigare här i Greifswald, men inte såå snabba som jag hade velat. Lite seg frekvensa i armarna. Och som vanligt inte särskillt grym på att starta. Men ändå lite snabbare så det är ju alltid nåt. Tur att jag inte ska köra 25 meter på tävlingen i alla fall. Uthålligheten känns i alla fall bra. :)

För ett år sen höll jag också på att träna inför samma tävling samtidigt som jag höll på att ladda inför Vätternrundan. Trodde inte att jag skulle säga det, men jag saknar faktiskt cykelpassen. Hoppas på fint väder i september så kan jag cykla då. Blir väl helt enkelt till att göra om klassikern snart igen. 2012 kanske... Känns lite konstigt att jag inte ska simma Vansbro i år heller. Har ju gjort det varje år sen 2006 nu.

Imorgon blir nog sista simpasset innan tävling, på tordsdag åker jag till Sverige för en dryg veckas "semester". Härligt.

Trött men nöjd efter Vätternrundan 2009.


Kommentarer
Postat av: Christina LindWinell

Du är grym!

2010-05-18 @ 22:43:22
Postat av: Christina LindWinell

Du är grym!

2010-05-18 @ 22:43:34
Postat av: djaanii

Hej!



Har i min träningsblogg skrivit en liten "krönika" om hur du kan göra för att komma igång med träningen och få din drömkropp, "10 steg till en vältränad kropp" heter inlägget.



Nu är ju du i form men det är vilketfallsomhelst intressant och lärorik läsning. Kika gärna in!



www.djaanii.blogg.se



Ha en bra dag!

Mvh/Djaanii

2010-05-19 @ 12:24:40
URL: http://djaanii.blogg.se/
Postat av: djaanii

Det är sant, man får ju prioritera lite. SOm jag nu, energiminus och muskelbygge är ju inte så kompatibelt, men vill man se okej ut i sommar får man härda ut. Efter sommaren dock, då blir det bygga =)

2010-05-19 @ 14:14:37
URL: http://djaanii.blogg.se/
Postat av: z a n n y h ♥

sv: ja det är verkligen hemskt! :/ fattar inte hur man kan göra nå sånt mot ett djur.. :/

2010-05-19 @ 17:41:06
URL: http://zannyh.blogg.se/
Postat av: Marie - Utmaningen!

svar; oftast blir det proteinshake eller Wsebar, funkar bäst för mej helt enkelt med tanke på att jag vill ha det enkelt;)



ah låter spännande!

ja klart du ska göra om klassikern!:)

2010-05-19 @ 19:07:17
URL: http://rockspots.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0