Tävlingsrapport.

Nöjd med helgens tävlingar. Hade hoppats på lite, lite snabbare tider på 2 av mina 4 individuella sträckor, men det var inte långt över mina personliga rekord så det är ändå bra. Och på de andra blev det 2 fina nya personliga rekord. Fick även prova på Line Throw som faktiskt gick riktigt bra. Har aldrig kört det innan så det är jag supernöjd med. Och lagkapperna gick också rätt bra tror jag. Medaljutdelningen till Försvarsmakten var i alla fall inte liten. :)

Mina resultat:
200 hindersim: 2.31.17 (1a SM, 2a FMM, 3a Brita Memorial)
50 bogsering: 45.28 (2a SM, 3a FMM, 8a Brita Memorial) Nytt personligt rekord!
200 superlifesaver: 2.50.29 (2a SM, 2a FMM, 5a Brita Memorial)
100 bogsering med fenor: 1.07.58 (1a SM, 1a FMM, 5a Brita) Nytt personligt rekord!
4*25 bogsering (3a Brita)
4*50 medley (3a Brita)
4*50 hinder (4a Brita)
Line Throw: 15,98

Provade på att köra serc (typ av sjukvård/agerande vid olycksplats) och nordsikt lagkapp för första gången och det kändes helt okej. Vet inte vad vi slutade på för plats, men det är inte så viktigt. Var mest en kul grej och jag tycker att vi gjorde rätt bra ifrån oss.

Tävlingarna pågick fredag och lördag och efter det fick vi reda på vilka som får följa med på militär-VM i sommar. Kändes bra att få en plats i laget för det är ju så roligt att tävla och vi har alltid så grymt kul ihop i vårt gäng, eller vår lilla familj som det även har kallats. :) På lördagskvällen blev det bankett med helt okej mat och lite mumsigt vin och sen blev det lite dans fram mot småtimmarna. Ganska kass DJ, men jag hade rätt kul ändå.

Nu blir det nog en ganska lugn vecka, måste bland annat plugga till en tenta, och sen drar det igång igen så smått nästa vecka. Blir inte jättmycket träning nästa vecka kanske, eftersom Martin ska med ner till Tyskland, men ett par pass ska jag nog hinna med. Och sen kan jag öka träningsmängden veckan efter det. Tycker minsann att jag förtjänar lite semester nu.


Helgens medaljskörd. Blir mycket när man kör 3 tävlingar på samma gång och tävlar i sammanlagt 8 grenar.


Resultatet av 200 hindersim. Lite roligt att det blev en av varje valör.

(Liten förlkaring. På Brita Memorial får alla vara med, där är det alltså störst konkurrens. På Försvarsmaktsmästerskapen får alla med kontrakt med Försvarsmakten vara med. För att vara med på SM måste man vara medlem i Svenska Livräddningssällskapet, samt vara Badvaktsutbildad.)

Vill passa på att grautelera resten av vårt lag till alla fina prestationer och tacka för en grymt rolig helg! Vi ses i Halmstad i juli. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0