Höst - dammar av bloggen.

Idag började höstterminen på högskolan, det har blåst och regnat och höstäpplena på trädet utanför mitt fönster börjar mogna. Funderar på att göra äppelmos. Den här sommaren har gått så sjukt fort och, som kanske märks av dammråttorna här på bloggen, har inte mycket tid för datoranvändning funnits.

Sommaren har för min del bestått av jobb som badvakt på ett utomhusbad i Kristianstad, en tvåveckorsutbildning till livräddare (vilket är något av det roligaste jag gjort i hela mitt liv), en del träning inklusive ett intensivt läger (6 träningspass på 2 dagar) och SM i  Havslivräddning. Funderar på att tillägna det senare ett eget inlägg, när jag har varit he,mma hos svärföräldrarna och hämtat lite bilder. Kort kan jag ju säga att jag är nöjd med resultaten.

Trots att hösten gör sig allt mer påmind kommer jag att leva kvar i sommar-stämning ett tag till. Livräddarsäsongen är inte helt över. Om drygt två veckor är det nämligen dags för mitt första EM i Spanien! Ska bli riktigt kul. Måste dock erkänna att jag har lite fjärilar i magen eftersom kroppen och knoppen inte varit på topp de sista två veckorna, vilket självklart påverkar träningen. Som tur är har jag haft en bra grundträning och tekniken vörjar sitta riktigt bra så nu är det viktigaste att hålla en hög energinivå och få upp lite fart och positivt tänkande.

Började träningsveckan med ett kort lunchpass på gymmet och imorgon tänkte jag bege mig till Hässleholm för ett simpass med S71.

För övrigt ska jag återigen försöka bli bättre på att hålla den här sidan vid liv med åtminstonne ett inlägg per vecka + lite omstrukturering. Till dess, fortsatt trevlig sommar. ;)


På min bräda i sjön vid sommarstugan i juni. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0